Svar på frågestunden!! :D

Sitter här just nu med en mago/hallon smoothie och tänker svara på alla frågor från frågestunden :)

1.Kan du inte lägga ut bilder på dig när du var liten?

Svar: det kan jag väll göra :) Det är bara det att vi inte har så mycket bilder från när jag var mindre på datorn :)

2.Hur många har du strulat med?

Svar:jag är inte en sån person som strular med folk bara för att strula så jag har aldrig gjort det :)

3.Hur rik är din familj på en skala från 1-5?

Svar: Rik och rik, man kan väll inte precis säga att vi är rik men vi har så att vi klarar oss och att det blir över lite grann till ponnyn :)

4.Gillar du någon kille?

Svar: inte jusst nu iallafall :)

5.Är du oskuld?

Svar: ja?

6: bästa kompis?

Svar: Vendela och det kommer alltid vara Vendela<3

7.Brukar du tävla ofta?

Svar: inte precis. med hoppgruppen så har vi ju bara fått tävla på hippologum från lokala till nationella och det brukar vara 3 tävlingar per år men eftersom jag har tävlat med mulle 3 tävlingar i år och julklappshoppningen har jag tävlat 7 ggr förra året :)

8. hur mycket ska du starta Tingeling i år?

Svar: jag vet inte riktigt har inte kollat tävlingsterminen här uppe men eftersom jag kommer att hållamig på L:c L:b nivå nu i år så blir det nog bara de närmaste tävlingarna men det är väll ändå några stycken :)

9. Favorit färg?

Svar: jag vet inte jag gillar de flesta färgerna :)

10. bästa godis?

svar: Salmiak balkar!! :D<3

11. Tingis elr Blue-eye?

Svar: oj, jag vet faktiskt inte båda två betyder så mycket för mig att jag inte kan välja<3


12. har du testat monté

svar: näe, det har jag inte men jag tycker det skulle vara kul att pröva :)


13. Vet du om det finns något bra gratisprogram man kan göra designer i förutom det du använder och picnik (frågan var större men jag kortade ner den )

Svar: jag har ingen aning faktistk letar själv efter någon bra program man kan ladda ner gratis eller så :)

14. Vad gör du helst en lördagkväll?

svar: Goooooodiiiiiiiiiiiis (A)<3

15. Favvo kläder?

Svar: det måste vara mitt yeah linne och tights eller jeans B)


16. Vem litar du mäst på?

Svar: Det är också Vendela

17. Bästa filmen?

svar: jag vet faktiskt inte... Jag gillar det mästa men en riktigt bra film är The Abended :)

18. Snyggaste kändisen

svar: Taylor lautner!! :D<3

19. Bästa klädaffären?

svar: det måste nog vara Gina Tricot (A)

20. Kan du skriva Tingis foderstat?

svar: Vet inte om du merar kraft eller basfoder men jag tar båda :)

Morgon: 3 kilo höselage
Lunch: 3kilo höselag
Insläpp: 0.5 kilo höselage
Kväll: 3 kilo höselage
Efterridning: 2dl kross 2dl havre 3 dl betfore 1dl mineraler och 1 morot :)

21. Favorit band/låt?

svar:jag vet inte men Dead by april är braa med promise me :)

22. Längd/vikt?

svar: 152,5 cm lång och 39,2 kilo :)

23.Vilket språk läser du i skolan?

svar: Tyska :)

24. Bästa dagen/ dagarna i ditt liv?

svar: när jag fick Tingis och första gången jag tävlade henne :D<3

25. När började du rida?

svar: jag började på riskolan när jag var 6 år och nu är jag snart 14 :)

26.Hur övertalade du dina föräldrar att köpa häst?

svar: jaa det var ju så att eftersom man bara får gå i hoppgruppen 2 år så var jag ju inne på min sista termin och det var ju tävla jag ville hålla på med och då fanns det bara ett alternativ och det var att köpa egen och eftersom mina föräldrar tyckte jag var så pass duktig att ta hand om en egen häst så skaffade vi en på villkåret att jag måste sköta skolan ordentligt och att jag kan ta mig ut till stallet själv :)

27. inne ellr ute?

svar: både och :)

28. sommar eller vinter?

svar: SOMMAR!!!!<3

29.bio eller hemmafilm kväll?

svar:jag tycker bådaär mysigt :)

30. När började du tävla?

Svar: jag tävlade för första gången när jag var 8 och det var en ridskoletävling på en shettis som hette Clicken 60 cm :P men jag började tävla mera allvarligt för 2 år sen när jag kom in i hoppgruppen :)

31. Hur många rosetter har du?

svar: jaa räkna själv :)

32. Är din häst busig?

svar: haha, jaa ibland :P

33. Har ni en egen transport?

svar: japp skulle bli så dyrt att hyra en varje gång :)

34. Hur tar du dig till stallet?

svar: det blir buss från maxi eller så får jag skjuts :)


Det var alla frågor och svaaar :D






Är det inte dyrt med transport? Först ska man väll köpa den för ngra tusen,behöver man betala mer sen ? ;)

2010-01-11 » 14:45:25

Monté som är så kul! :D jag jobbar ju på travet i rättvik, om du har möjlighet borde du testa! :D hahah annars kan du ju leka med Tings hihiihihihhiih :D <33

2010-01-12 » 18:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback