Rida i spöregn :P

Blev en rätt lång dag i stallet idag :) Vi red mot Baggböle idag :)

Haha, precis när vi tog ut de så började det ju såklart regna! Och det regnade inte lite heller det spö regnade heeeela ridturen!!

Elin fick låna vårat raka pelham som vi nyss fått hem bara för att och jag tycker han såg jättetrevlig ut på det :) Så jag tror Elin var jättenöjd!!

Hästarna var ganska tittiga på allting och sen när vi travade så började jag och Elin skratta jättemycket för att våra fötter slog i mot i traven så man kunde typ inte rida ordentligt och när vi skrattade som mäst så flög det upp en anka från vattnet och hästarna fick ju världens ryck och tvär stannade så vi for fram på halsen och började skratta ännu mera :P Sen så skulle vi galoppera lite på hem vägen och då skulle vi egentligen ligga bakom Elin och Mio men det var ju så otroligt sega så vi galopperade om de :P haha och då tyckte jag ändå Tingis galopperade jättelugnt :P

Sen så när vi kom tillbaka till stallet så¨var man ju genom blöt och det var ju inte precis skönt att gå omkring med blöta ridbyxor :P Sen så ställde vi in hästarna i varsin box och lät de torka litegrann medans vi putsade upp lite utrustning och sen så fick de på sig varsitt varmt regn täcke och sen fick de gå ut i hagen igen :)

Men Katarina ( Elins mamma ) skulle fara ut ikväll och ta in de så de fick sova inne en natt eftersom jag ska tävla imorn och + att det regnar så mycket :) Elin ska inte vara med och tävla och det tycker jag är lite tråkigt men men :P haha jag tror faktiskt Elin ångrade sig lite också :p

Nu har jag iallfall varit hemma och hoppat i en vaaarm dusch och nu ska jag snart börja lägga upp lite kex med brio-ost och lite olivsnittar och sen väntar mys framför Wallander och brasan :)

ha det bra vi hörs ikväll pusshejj<3






Hej, jag undrar vad du tycker om flughuvor.

Har du det på Tingis? Vad tycker du om dom.

Jag vet inte om jag ska skaffa sån till min häst eller ej.

Kram

2010-06-18 » 22:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback