Hoppträning: Bana

Blev en superrolig banträning idag :D Det var ganska mycket titthinder med och bästaste tittade inte på något :D!!

De hade lagt nytt underlag i torsdags så underlaget var faktiskt ganska dåligt för det var så mjukt. Det lixom sjönk lite under hästen men det släppte som tur var inte :)

Så här såg banan ut :)


hehe, nu ska man inte klaga på mina skills i paint men jag kan iaf förklara varje hinder :P

1: Röd vit oxer
2: Blå rött räcke
3. smalt rött hinder
4. grön,svart,gul trippelbarr
5: lila/blå låda med blått plank
6: gul,grönt hinder med sockerbitar under
7a,b,c : A: Blå,rött räcke B: Blå oxer med vattenmatta C: Blå,rött, räcke
8: Smalt sött räcke

Trots det dåliga underlaget kändes faktiskt Tingis superfin!! :D Hon var verkligen lyhörd och bjöd mot alla hinder :D

Första gången vi hoppade banan fick vi ett stopp på 7:b för vi kom in lite kort på första och då hann jag inte räta upp mig och bara fläskade på och då stannade hon och sen på 8:an så efter hindret så hade man ca 2 galoppsprång att bestämma vilket håll man skulle och jag hann inte bestämma mig så jag flög in i väggen istället :P haha, Fast jag gjorde inte illa mig men jag slog bara i ryggen lite grann men sen tappade jag luften litegrann men jag var verkligen supernöjd med henne :D

Andra gången vi hoppade banan så gick vi hela varvet nästan klockrent och sen skulle vi ta om trippeln till planket och då tog jag första gången en superdålig väg så då stannade hon och andra gången kom vi på mellanavstånd så då stannade hon igen men sen så hoppade hon 3 gången ett superfint hopp:D Jag är verkligen supernöjd med henne :)!!<3

BTW till du som frågade så är det en tjej som heter Jeanette som har en storhäst som heter Ferrox (stavning??) som klipper Tingis gratis åt oss  eftersom hon får låna våran transport när hon ska tävla :) Jag vet inte om våran hovslagare klipper hästar så jag vet inte vad det kostar heller :) hoppas du fick svar på din fråga :)

Nu ska jag se ett avsnitt av ponnyakuten puss vi höörs<3







» N

Superfin blogg, underbar liten shettis på bilderna. Vilken hoppteknik! :)

Allt bra me dig?

2010-03-22 » 07:50:48

härligt :D

2010-03-22 » 18:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback