Together we are strong

Tingis verkar iallfall må bra nu. Inga anfall eller kramper under dagen, hon vill verkligen äta och hon har bajsat och har bra tarmljud.

Hon har fått äta små tussar under dagen och de slukar hon fort. Nu när vi senast var där fick hon sin betfore med parafinolja, massa vatten och mineraler och en liten morot. Det tyckte hon var ganska gott men hon tycker inte alls om oljan och hon undrar nog vad vi har förstört hennes mat med ^^,
Hon fick ungefär 1 kg hö nu till insläpp och till ikväll får hon ca 2 kg och vi får hoppas att det går bra. Får väll se imorn hur mycket hon har bajsat och jag hoppas att det är normal mycke.

Vi vet inte riktigt vad som orsakade koliken men det var ju en förstoppning i tjocktarmen ( tror jag det var )hon hade. Koliken kan ha uppstått av vad som helst och man kan spekulera i det hur länge som helst men det ända jag bryr mig om är att hon ska må bra och bli frisk igen.
Så länge hon vill äta är ju det possitivt!!

Eftersom hon fått smärtstillande och lugnande igår så blir det tävlingskarens på 14 dagar så jag kommer missa kombinations tävlingen på SURF men vi kommer förhoppningsvis kunna vara med på hippo tävlingen i oktober för då har karensen gått ut för 2 dagar sedan.

hon kommer att skrittas imorn och eventuellt börja travas lite grann på söndag om allt verkar som det ska. Men hon kommer ta det ganska lugnt i några dagar men det är också viktigt att hon får röra på sig.

Imorn ska jag också ha hoppträning för Maria och Cherie så nu måste jag komma på någon bra övning åt de imorn tror iallafall jag vet vad jag ska ha för övning/ övningar ^^,

aja, nu måste jag verkligen sova har inte sovit på 1 ½ dygn och ifall jag anstränger mig mer än att gå mellan vardagsrummet och mitt eget rum kommer jag nog svimma av ansträngning :P

sovgott vi hörs imorn<3






Vad jobbigt med kolik.. har varit med om ett kolikanfall en gång i mitt liv.. fyfasen va jobbigt det var.. :(



kan bara tänka mig hur läskigt det måste varit när det är ens egen häst! :(

2010-09-24 » 23:12:49

Vad jobbigt med kolik.. har varit med om ett kolikanfall en gång i mitt liv.. fyfasen va jobbigt det var.. :(



kan bara tänka mig hur läskigt det måste varit när det är ens egen häst! :(

2010-09-24 » 23:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback