Hopptävling i Kågedalen L:d L:c

Första tävlingen med Gucci och jag kan verkligen inte vara annat än nöjd!
Hoppade först en L:d och jag hadae verkligen planerat hur jag skulle gör och hur jag skulle hålla ihop honom och så. Han kändes super på framridningen då vi gjorde mycke galopp, halt, galopp, halt för att han skulle lyssna tillbaka och det gjorde han verkligen!
Fortsatte att kännas super på framhoppingen och lyssnade fortfarande tillbaka och jag kunde lägga honom som jag ville och allt kändes bara toppen toppen så jag hoppade bara 2 språng på räcket och 2 språng på oxern:)

Sen inne på banan så gick de också super, han lyssnade tillbaka och rusade inte iväg som en galning och kändes lydig, uppmärksam och fin och det resulterade i att vi dubbelnollade och fick gå in på prisutdelning och få rosett^^, Det var bedömning A-A vilket betyder att ifall man nollar både grund och omhop så får man en rosett så tiden spelar ingen roll bara man håller sig inom maxgränsen:) Men hade de inte varit så hade jag ändå kommit 3a men att de var en gulblå gjorde också att de kändes roligare + att man fick en plakett också!:)

Sen till L:cn kände jag att han var tröttare men lyssnade fortfarande på mig och han fick väldigt tunga språng på framhoppningen så han fick ta i ganska mycket.
Sen inne på banan så kändes de bra igen men jag fick ha liite mera tryck nu, blev lite vinglig till 4an där han började tveka lite men där han jag vara på honom i tid och han hoppade de:) Sen på 7an fick vi ett pet när han rev på väg upp med bak men de gör ingenting och jag är fortfarande suuupernöjd med honom!:D

Pappa har filmar så nu ska jag klippa ihop filmerna så nu får se hur duktig han var:)<3






hur kan du komma ihåg 'hoppbanan' som du rider inne på ridbanan ? Skulle typ glömma bort allt om jag var du ! :D

2011-06-06 » 00:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback