Home is where your heart is

Kan ju bara säga att hoppträningen gick så underbart jävla bra!:D
Är huuuuuuuuur nöjd som helst med båda!!;D

Ungefär såhär såg banan ut idag, fast lite mer proppotionelig dårå^^,
--------------------------------------
Iallfall så började jag hoppa Tingis och vi började att hoppa fram på "3 kombinationen" det var först räcke in, 2 galoppsprång oxer med "vattenmatta", 3 galoppsprång oxer.
Började på det jättepluttigt kanske 50cm och sen jobbade vi oss uppåt och avslutade den på kanske 90-1m . Tingis bara flög över och det kändes hur lätt och bra som helst!
Sen började vi hoppa snett igenom på oxern sen på båge till oxern som var sista i 3 kombinationen.
Det blev en ganska kraftig sväng så det var lite klurigt men det gick också super och vi kom bra på och hon hoppade fint!:)
Sen blev det kombinationen räcke räcke, 2 galoppsprång i mellan och det gick också bra men man märkte att hon gärna ville dra sig till vänster men det gick bra ändå:)
Sen satte vi ihop allting till en bana så först kom vi 1an oxer snett igenom, sen båge ner till sista oxern i kombinationen. Sen rakt ner på räcke räcke och sen avsluta med 3 kombinationen :)
Hoppade banan på L:A-MSV B höjd och det gick verkligen hur bra som helst! Hon bara flög högt över allting och det kändes inte ens svårt för henne!:D Är verkligen så galet nöjd och hon är huuuur laddad som helst just nu att jag kan knappt vänta till nästa helg då de är övik!^^

Sen var det ju då Guccis tur, hoppade fram på samma sak började med 3 kombinationen och jobbade oss uppåt och avslutade den på runt 1m. Ibörjan så gick det lite för fort in så vi fick lite trångt men sen plockade jag ihop honom mer och då kom vi jättbra!:) Sen blev det att hoppa oxer snett igenom till oxer på båge och det gick bra, vi fick lite kort in på sista oxern men han hoppade upp sig jättebra och trotts att vi kom kort fick han ändå inte sånna där tunga språng som han kan få utan var ändå rätt kvick och smidig:)
Sen jobbade vi på räcke räcke kombinationen vilket var lite klurigt när jag var tvungen att tänka väldigt tidigt vars jag ville lägga honom för att sen bara kunna låta honom va men det gick faktiskt bra, det var bara en gång jag var lite sen och då fick vi ett nedslag in men sen kunde jag snabbt rätta till det:)
Sen satte vi också ihop de till en bana och den låg på LB-LA höjd och jag hade aldrig hoppat högre med honom än 1m innan idag:) Men det gick verkligen superbra, jag tog hinder för hinder var på honom där de behövdes och han hoppade huur fint som helst och lyssnade jättebra och det kändes inte så där jättesvårt för honom heller!:)
Oxrarna låg mellan 1m-105 och sista räcket i räcke räcke kombinationen på 110:)
Är verkligen huuur nöjd som helst med honom och det ska bli superkul att få komma ut på tävlingsbanorna med honom iår och rida fler L:b!:D

Oj vilket superlångt inlägg ifall någon orkade läsa allt^^
Iallfall så var det en tjej som fotade uner träningen med Tingis så jag ska försöka få tag på henne så får vi se ifall hon har några bilder på oss, får hoppas det iallfall!:)
Nu ska jag bara ta en lugn kväll och se på mello med familjen ha det grymt!:)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback