Gucci L:c i vännäs

Blev ju som sagt att bara hoppa en klass idag och det gick väll sådär. Eller vi hade ju som bara ett pet men blir irriterad över att han ska hålla på och stula i galoppen och även om jag bryter av och ska fatta ny galopp så tar han de inte och fattar fel galopp igen. Det förstör som rytmen och vi får inga bra avstånd till hinderna.

Men iallfall 1an gick bra lite dåligt tempo bara, sen så blev det fel galopp till 2an och den petade han. Sen så hade han fel galopp efter det och då försökte jag bryta av och få honom att byta galopp och då fattade han fel galopp och sen kom vi jättestort på 3an. Ganska bra sen till 4an och sen så korsgalopp till 5an som jag inte lyckades få ordning på men gick bra ändå. Sen kom vi stort på 6an men sen bra de två sista.

Men det känns iallafall som att det går framåt igen och det är bara att få till galoppen mellan hinderna och hitta rytmen, men det blir nog bra med tiden helt enkelt, bara att träna på!:)
Lägger upp film från idag senare ikväll, blir tyvär ingen film från igår eftersom pappa inte var med och kunde filma så det sög ju. Sen hoppas jag ju såklart på att det finns lite bilder på oss^^,






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback