And now you know

Igår så jobbade jag mellan 8-15 ett pass som gick så snabbt att jag hann knappt med själv, sen var det pissväder ute så följde med in på hippo och red lite i ridhuset ca 40 minuter och Räk kändes ganska fin, jag tror hon är brunstig för då blir hon lite loj utan att vara grinig men hon skötte sig bra, måste dock träna mer på att få ihop henne i galoppen, att hon tar skänkeln bättre och släpper igenom ryggen, det är lättare att få henne där när man har gramanen så det är nog bra att växla ibland. Annars så skötte hon sig bara bra och så stretchade vi bogen och ryggen efteråt som jag lärt mig.
 
Idag så är jag ledig från jobb men har varit ute och mockat och gjort hö åt Iddy och Räkan, mockat i hagen, putsat grejer och sen kom vetrinären ut för att göra tillläggsregistreringen som behövs göras nu för att man ska få tävla nästa år. Känns verkligen som en sjukt onödig konstnad men men det måste ju göras, tog typ 5 minuter, de kollade på henne ritade av henne i passet och läste chippet och sen var det klart, och det kommer gå på minst 1200 spänn...
 
Hahah, det roligaste är ju att man brukar säga att hästar med 2 virvlar i pannan och spetsiga öron är det som har mest fyr för sig och Räkan har 3 virvlar i pannan, hahhaha it all makes sense now!
 
Ikväll är det sista tränar träningen för året och det ska bli så kul, hoppas på en taggad glad häst och roliga övningar!
 
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback