hoppträning :)

Heej, hade ju hoppträning igår för Johanna Forsman som nu är våran nya ridlärare.
Det gick faktikst rättså bra :)

Först skulle vi arbeta med travbommar på kort sidan och sen skulle man fatta galopp och vända in på medellinjen och hoppa ett litet räcke :)
De 2 första gångerna gick det bra men sen kom hon ju på att man får hoppa när bommarna är slut och då blev det lite dragkamp mellan oss :P Tingis som (som vanligt) sätter upp mulen när något inte passar henne och sen så sprang hon bara och jag som ska försöka bromsa henne. Tillsist blev hon lite lugnare så jag var endå nööjd :)
Sen skulle vi hoppa på serpentin bågar och i början blev det lite halvslarvigt eftersom hon inte ville sätta sig tillräckligt mycket och kasta sig över hinderna men sen så gick det bättre andra svängen =P
Sen skulle vi hoppa en S:båge och det var ganska svårt men samtidigt kul :)
Jag tycker faktiskt hoppade riktigt fint då vi hoppade kanske 1m eller något sånt :)

Ett tag var hon ganska mycket att hon körde upp mulen och vägrade göra någonting som jag ville --.-- typiskt henne!! 

Men sen gick det bara braaa och hon var världens snällaste Tingis. Sen har hon ju börjat tjura när man ska lasta henne att hon inte vill gå in. Hon mer springer på sidan eller så vägrar hon att röra sig frammåt och backar när man försöker få henne att gå fram --.-- suck!! Hon är verkligen inne i en test period för att kolla ifall hon verkligen måste gå in i transporten. Men hon blir ju mindre och mindre tjurig för varje gång och vi ska börja använda lina nu för då måste hon gå in :) Men sen när vi skulle lasta ut henne igår då ville hon inte gå ut :P haha, knäppa ponny. För då skulle hon börja äta av höet som satt fast där som hon knappt brytt sig om på hela vägen :P aja, jag menar hade hon verkligen tryckt att det hemskaste som finns är att åka transport så hade hon ju faktikst typ skenat ut genom den när man ska ta ut henne och nu ville hon knappt gå ut så hon är ju bara fånig --.-- men det löser sig nog snart ska man see :) Hon är ju ientligen lätt att lasta men när hon bestämmer sig för att hon inte vill så gör hon det inte :P Men vi har ju faktikst fått in henne alla gånger såå hon har ju aldrig vunnit :)
aja, nu ska jag inte babbla mer vi sees ;*<3

 verkligen tur att hon är söt. När hon står sådär kan man inte tro att hon ientligen är en liten Bitch (A) men jag gillar henne bäst ändåå<3





» Agnes

En meter var väl och ta i rejät du :)

2009-12-16 » 00:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback