Tingelingan Snöflingan<3

Heej, efter en annan natt på soffan så känns det som om jag kunde sova bättre :) Såg på Narnia igår på 4 och jag tycker verkligen att den filmen är välgjord :) Fast den andra filmen är nästan bättre :) Men det är typ bara för att han som spelar Caspian är snyyyygg (A)

aja, red Tingelingagn Snöflingan idaaag på banan och vi hade som markarbete med bara små sockerbits hinder på medlenlinjen så vi skulle hoppa som 3 serpenting bågar och hon var så gryyyyymt fin idaaag!!!! :D
I början tjafsade vi lite grann för hon ville inte ta min skänkeln och runda sig så hon bara föll inåt och då tjafsade vi ett tag och sen var hon heeeeeeeeelt underbaaar!!:D<3
Mamma var med och var banpersonal och hon filmade lite grann när jag red :P
Filmen är inte så bra men ändåå ni som ville se när vi rider dressyr :)
p.s kolla galoppen borta på kort sidan se vad lugnt och samlat hon går :D d.s



Visst var hon fin<3 Ibland lite för mycket krull men annars var hon superfiiin :D

Som ni ser så blev det inte precis höjdträning utan bara små små sockerbitar och det är ju precis det hon behöver!!
Hoppa ett litet hinder och sen så få tillbaka henne och sen så svänga och iiiiiiiiiiiihhhhh så fin hon var!!!

btw ser ni att hon har sitt nya träns på sig?

I slutet så galopperade jag av henne och så stod jag upp i stigbyglarna och hade helt långa tyglar och bara lät henne rulla på och hon ökade inte och hon rundade sig i hörnen och jag var riktigt imponerad av henne!! :D
Och i galoppen guud vad hon sammlade sig och verkligen bärde upp sig själv och jag har nog aldrig ridit henne när hon går så rent i galoppen som hon gjorde idag :D Inte ett dugg studsig och kantig!!! älskade ponny det finns hopp för framtiden... eller?







Ni är så duktiga så! :D

En sak som du kan prova är faktiskt att rida henne på helt långa tyglar, lite komiskt för när dom "får" öka och busa så vill dom inte..

Jag hoppade henne en del på långa tyglar och då var det inte problem alls :S hahah helknasiga ponny! :D <33



Haha jo förester, lite långt att åka till Umeå på regional tävling, men året efter kanske moahah? :D

2009-12-26 » 19:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback