Tingis Tingis<3

Heej, hade hoppträning med Tingis idag hon var GAAAAALLLEEEEN! Hon var hyper pigg och sen när vi hoppade typ en mini oxer på 60 så hoppade hon typ 1 meter över och 2 meter långt och sen började hon tok bocka efteråt så då flög jag av XD
Haha, galen ponny!! :P Sen ska jag på något sätt försöka rida henne med 2 bett eftersom det endå inte går att hoppa med stångbettet och då ska jag typ ha först ett träns med bara nackstycke och vanligt 3 delat träns bett och sen så ska jag ha ett hackamore över så jag ska typ ha 2 tyglar? Vet inte riktigt hur jag ska sätta på det men annars ska jag bara ha vanligt 3 delat tränsbett :) Men det är för att hon trivs så bra med Hacket men blir för stark när hon hoppar som jag ska ha ett bett under men jag tror inte man får tävla med det bettet men aja, jag får se hur jag ska göra :) Tror jag bara ska försöka ha ett vanligt tränsbett på henne :)

aja, nu ska jag äta upp min pizza bit och sen ska jag fara ut till Tingis och rida ut i det här äckel regn vädret ;/ Inte kul!!
Sånahär dagar önskar jag att vi hade ett ridhus, Det skulle vara så häärligt<3 Aja, men nu så ska jag gååå hejdåå<3

 lika snygga som förragången vi red ut :P<3






hahahah jäkla busponny!!

Det enda jag kan rekomdendera är att träna dressyr och rida henne på det 3-delade, hon kan bli riktigt tjurig hahahah men prova på du! :D <3

2009-12-01 » 19:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback