ridningen igår ;)

heej kunde inte uppdatera om hur det gick igår så jag gör det nu :)

Red på banan på vanligt 3 delat smalt tränsbett för första gången och det var kul och gick endå ganska bra med det var svårt. :)
Hon blev lite starkare men hon kunde inte lägga krulla ihop nacken och bara springa iväg och då var det enklare att hålla henne :)
Ibörjan gick det bra i skritten och traven tills hon kände att det var jobbigt och då flamsade hon runt ett tag så jag blev arg på henne och hon blev arg på mig och då är det klart att inget funkar :P hihi, men sen när vi båda lugnat ner oss lite så gick hon såååååå fint i skritten och traven!!! :D
Galoppen var en katastrof :P haha, men hon är så svag i galoppen att hon inte orkar jobba runt min skänkel så galoppen blev kantig, springig och 4 taktig och slängtravig :) hon kunde galoppera om jag lät henne springa hur fort hon ville runt runt men det vill jag inte :P men jag ska träna mycket på det när jag rider i skogen också mycket galopp jobb tydliga halvhalter och tempo växlingar o.s.v :)
Provade ju en ny sadel som faktiskt passade ganska bra :D Men den kan vara liiiite för vid men vi ska prova rida med den igen och se :)

hon har ett sånt här tränsbett :)

Idag så trodde jag att jag skulle komma för sent till skolan eftersom jag råkade somna om.. :P Men jag hann faktiskt! jag bor ju typ 1 minut från skolan så det går väldigt fort att springa upp dit :)

BTW någon som vet hur det gick i Top Model igår? Missade det!!



aja, nu ska jag göra middag och försöka göra ett video inlägg vi sees ;*<3





Hej!

Vet av egen erfarenhet vad du snackar om, haha..

Grejen är bara den att hon är ju som sagt svag så man måste låta henne gå en större men taktmässig galopp, hon orkar ju helt enkelt inte riktigt.

Rid nästan i banhoppningsgalopp!

Ett annat tips är att du heeela tiden måste hålla henne otroligt aktiverad, pilla på fingarna, och var hela tiden lätt i handen. Annars blir hon sur och biter ihop och springer ifrån dig, och då kan man tyvärr inte vinna..xD

Tänkt "Lätta-Ta" tekniken hela tiden, galoppen kommer!

Jag tycker däremot att du ska börja rida henne på det bettet på heltid, ett litet tips bara..

Pelhambette sabbar ganska mycket, men ge henne tid bara, när du väl hittar lnapparna är hon suuper! :)

Men som sagt, tipset är att rida henne på tredelade hela tiden och inte lägga in pelhamet något under tiden, gå i perioder.. Annars blir det lite som att hon jämför med pelhambettet och då blir hon bara starkare.. haha lång kommentar men men, jag talar av egen erfarenhet! ;)

Kul att sadeln funkade, vad är det för nån?

Ha det så bra! :) <33

2009-09-21 » 18:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback