Hästar jag har ridit/ rider nu.

Eftersom jag inte har något att göra just nu så tänkte jag att nu kan jag ju lägga upp bilder och skriva om de hästar jag har ridit/ rider och har tävlat/ska tävla :)

Vi börjar från början...



Blue-eye eller Falköga som han egentligen heter var den första ponnyn jag tävlade på en riktig tävling.
Han är en B-ponny på 129.9 cm i mhk som nu är 17.
Han är verkligen den som har lärt mig mäst under de 7 år jag red på ridskolan och av de 7 åren red jag Blue-eye i 2 år. Vi gick från L:c till L:a och jag har placering upp till L:a med honom.
Det högsta jag har hoppat med honom är 110 cm.



Dea är en C-ponny på 136 (?) cm i mhk som jag var medryttare på i lite mer än 1 år.
På Dea har jag också lärt mig väldigt mycket. Jag har fått tävla Dea en gång på en julklapps hoppning för Agnes som ägde henne var så snäll och lät mig göra det. Med Dea har jag fått följa med på MASSOR av tävlingar när Agnes har tävlat och bara genom att följa med har jag lärt mig så grymt mycket.
Det högsta jag hoppat med Dea är nog 80cm



Watt eller Mulle som han kallas började jag rida och tävla för att Sofia som äger honom ville att han skulle få hoppa och komma ut och tävla eftersom hon är förgammal. Hon såg när jag red Dea en gång för Agnes och hon tyckte att det såg fint ut och då frågade hon senare ifall jag ville börja hoppa hennes ponny.
Mulle är ett russ på 16-17 år som är 124-125 cm i mhk.
Jag har tävlat med honom från L:d till L:B och har en placering i L:c med honom:)
Det högsta jag har hoppat med Mulle är 1m. Det är det jag hoppar på bilden av honom :)



Tingeling min egna lilla C-ponny på 139.0 cm i mhk. Har haft Tingeling sen den 28 augusti 2009.
Tillsammans har vi utvecklats ENORMT och hon har lärt mig och jag har hjälpt henne.
Jag har än så länge tävlat henne upp till L:b och har placering upp till L:c<3
Mitt absolut största mål med henne,eller det är väll mer som en dröm, är att gå Ponny SM med henne.
Det högsta jag har hoppat med henne än så länge är 115-120 cm




Shakira Frå Opdal som lilla Esset egentligen heter är en Shettis på 99,5 cm i mhk som jag började rida för att...haha jag vet faktiskt inte riktigt varför men det var väll mäst för att Alex ville se hur Lilla Ess gick för en annan ryttare än för Johanna som är hennes medryttare :) Eftersom Lilla Ess har en tuff bakgrund så är hon osäker och rädd för nya människor. Lilla Ess har på väldigt kort tid gjort STORA framsteg och det fortsätter bara att gå uppåt :)
Det högsta jag har hoppat med Lilla Ess hittils är 65 cm :)

Ifall ni har några frågor av det jag har skrivit är det bara att fråga:) svarar på alla sådana frågor<3





tagga stan på lördag!<3



hihi,såg på det där videoilägget på youtube som du hade gjort,som du inte ville visa! asså det var grymt sött! du borde börja göra videoinlägg gummsan:DD<

2010-04-20 » 20:52:34

Ja tkr du har helt rätt! Du har utvecklats jättemkt och du är jätteduktig! :] Du & Tingeling passar verkligen super! ;D<3

2010-04-20 » 21:25:00

kan du inte ha frågestund snart?

2010-04-21 » 09:51:18

vad fin c-ponnyn dea var! :D

2010-04-21 » 15:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback