Hopptävling på Surf L:c L:b+5

Jaa, man kan ju börja med att berätta att det spöregnade under tiden jag red första klassen L:cn :)


Tingis var extremt taggad redan på framridningen och hon hoppade jättej'ättefint då så det kändes bara bra när jag sen fick komma in på banan.
Jag visade henne de 2 titthinderna som var 2:an och 6:an och sen red jag.

Första hindret gick bara super sen till 2:an tittade hon lite grann på skärmen men sen hoppade hon det med och sen flöt det bara på i ett snabbt tempo och vi gick 0:a i grunden.
Sen vare snäv sväng till 9:an i omhoppningen som var en pluttig trippel och sen gasa järnet till 10an som var en som jag hoppade väldigt snävt på trodde faktiskt jag skulle få ett stopp men hon bjöd  supermycket och var supertaggad och stark så då flög vi över resten av hinderna och fick en jättebra tid!

Och vi kom 2:a!! :D Haha 1:a blev Felicia och Bella 2:a jag och 3:a Elin och Mio :D bara umeåryttarförenare för det var bara 3 placerade!

Sen ställde vi in henne i transporten ett tag medans jag gick och åt och gick banan hon fick bara äta lite hö.
och hinderna 1 till 5 var bara titthinder så som skärmar,låda och vattenmatta.

Sen började jag rida fram och hoppa fram och hon var mycket mer laddat och stark än till L:cn men hon hoppade superfint och det kändes bara bra :)

Men sen när vi red in på banan!
Asså jag har ALDRIG varit med om att hon NÅGONSIN varit så EXTREMT HYPERDUPER SUPER PIGG OCH SUPERDUPERTROUPER STARK!!

Det var som att sitta på ett skenande x2000 och försöka hålla emot.

Hon flög över 1:an 2:an 3:an och sen till 4:an vare kanske 4-5 galoppsprång till en oxer och jag försökte ta en halvhalt i mellan för att få tillbaka henne men hon bara drog iväg och då får hon skylla sig själv att hon inte backade av och lyssnade för då rev vi i upphoppet men resten av banan gick nästan lika fort men jag tycker ändå att då backade hon av bättre men herreguud vad jag fick hålla emot!

så vi slutade iallfall på 4:a fel men jag är ändå jättenöjd men jag tycker faktiskt att hon kunde försöka tagga ner liite grann men hon tyckte iallfall att det var superduperkul och hon hade öronen helt spetsade frammåt och bjöd verkligen mot ALLT!

Hon kändes inte det minsta trött heller!! Knäppskalle haha L:b+5an måste nog ha sett helgalen ut. jag som försöker bromsa upp och Tingis som kutar runt som om hon hade eld i baken:P

ajaa är iallfall supernöjd och jag hoppas någon var där och fotade även om det spöregnade (A)

Men nu ska jag gåå pusshejj<3

Bild från hippotävlingen i maj:)








Hej, haru bilder på mig och chickan?:)

2010-08-08 » 14:41:33

finfin blogg,låter väldigt bra. duktiga är ni;)

2010-08-08 » 15:39:59

fiin blogg :D

2010-08-08 » 15:52:32

ställ en fråga i min frågetund så får du en länkning! :D

2010-08-08 » 15:55:16

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-08-08 » 16:29:02

Heey:D fin blogg du har,hoppas allt är Bra:)

Mvh

Missbill

http://sarabillstroom.blogg.se

2010-08-08 » 16:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback