Hoppträning - Lydnad och smidighet

Det fick väll rätt bra idag när vi tränade:)

Men ibörjan när jag red fram kändes allt bara blllllllöööööööääääääeeeeeeoooöööööööö!!

Hon bara segade på och sen när hon gick fram sprang hon bara och hon var stel i sidorna och i galoppen bet hon bara fast i innertygeln :S

Vi fick tjafsa på ett tag men sen tycker jag det släppte rätt bra.

Sedan brjade vi hoppa fram på en liten kryss kombination, som var ungefär snettigenom, där man kom in i trav över en trav bom och sedan hoppa ett kryss och sedan ett galoppsprång kryssoxer. hinderna var väll kanske 50:)

Det gick faktiskt riktigt bra! Jag HATAR ju verkligen att hoppa i trav för jag tycker det är jättesvårt att känna avstånd och avsprångs punkt då men allt kändes ändå rätt:)

Sedan så la man till ett par studs längst ner på långsidan och sen hoppade snettigenom över ett räcke med koner under och sen vare 6 galoppsprång till ett räcke med låda som vi sen gjorde till en oxer:)

Det gick bara bra och det kändes som om jag fick tillbaka henne bra och hon kändes väldigt lydig.

Sen så hoppade vi den banan runt ett par gånger.

Sen så la vi till en vattenmatta med en planka som låg typ 10 cm över vattnet så det blev som en "vattengrav".
Den kom efter studsen och innan linjen räcke, oxer:)

Haha första gången så tittade hon till och bromsade upp långt innan hindret men sen så tryckte jag på henne och hon hoppade världens kråksprång över det haha sööt ponny och sen andra gången vi kom på det brydde hon sig inte alls:)

Hon var inte ett dugg tittig på något idag egentligen:) inte på konerna eller lådan eller vattnet allt kändes bara super:) hoppade inte alls högt det högsta som var en oxer låg väll kanske runt 90:)

 
Slutsatsen idag är väll att hon hoppade jättebra och är jättenöjd med hoppningen men framridningen förstörde känslan lite grann men det känns bara bra inför stöcke så nu hoppas jag på minst en placering!!

Elins kompis Johanna Östensson fotade lite medans jag och Elin red så förhoppningsvis får jag någon bild att lägga upp här sen:)

men nu ska jag nog gå och sova hare bääst pusshejj<3








kul:) gillar inte heller att hoppa i trav, isf om det är lättare för hästen. men galoppen är bäst:)

tingeling* är en d ponny va?:D

2010-08-15 » 22:14:47
» bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Vinner jag dessutom pris är det er jag delar vinsten med.



http://blogg.veckorevyn.cm/pinsamt/2010/08/01/lankar/



Skulle iaf bli jätteglad för din röst

Kram Bitte

2010-08-16 » 15:13:35
» :)

Följer din blogg ofta, den är superfin<3 Men har Elin(med Mio) någon blogg? :]

2010-08-16 » 18:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback