Hoppträning - Bana

Hoppträningen gick verkligen suuuuper och jag är såå glad!:D

Jag hade redan bestämt mig för att idag skulle det gå bra och under framridningnen så fokuserade jag i stort sett bara på att hon skulle lyssna frammåt och tillbaka och inte försöka hålla på med henne så mycket. Sen så började vi hoppa fram på ett räcke och saaaaataaan vad hon bjöd och rejsade emot det och tog ett jättesprång och sen i landningen började hon bocka :P men jag har ju sån bra balans så jag satt kvar och bara skrattade för det är såå kul när hon är på bra humör! Då känns det verkligen som om man är oslagbar! :D Hoppade fram på det kanske 3 gånger och sista gången låg hindret på kanske 90? De andra hoppade räcket en gång till på 95-1m men jag kände att det räckte för henne eftersom det var första gången jag hoppade på 2 veckor + att hon inte är helt i tävlingskondition :) Hoppade sedan fram på en oxer och det gick också suuper! Sista språnget på den låg kanske på 95? Hon var iallfall superfiiiin! :D

Sen skulle man sätta ihop allting till en bana och då skulle man börja i vänster varv och styra upp på långsidan och hoppa räcke uppåt och sen ungefär 6 galoppsprång till en oxer sen snett igenom och ganska snabbt en trippel och sedan båge tillbaka på räcket så man hamnade i höger varv och sen snett igenom direkt på ett räcke :)

Första gången jag skulle rida banan fick jag ett stopp på oxern med det var för att vi kom i alldeles för högt tempo och hon hade omöjligt kunnat hoppa utan att braka rättigenom hinderna så det var bara att klappa lite lugnt på halsen och börja om från början och då backade hon faktiskt av och hela banan gick suuper!:D Då låg banan på 85-90 och sen höjde vi upp lite grann och då låg hinderna på kanske 90-95 kanske något låg på 1m men det gick iallfall super och hon bara flöööög över allt och tyckte det var superkuul!!:D

Sen så travade jag av medans de andra jobbade mer på en linje, det var ju som sagt första gången jag hoppade henne på 2 veckor så det kändes som det räckte nu när vi hoppade högre än vad jag hade tänkt. Men man ska ju också sluta när det går som bäst! Är iallfall JÄTTENÖJD med henne idag!:D Synd bara att hon inte var fullt igång för annars hade jag gärna hoppat högre kanske bana på 110 och något hinder på 120? Hade varit kul iallfall men men vi får ta det när hon är igång ordentligt:)

aja, nu ska jag gåå men vi höörs senare pusshejj<3






men jag har ju sån bra balans så jag satt kvar och bara skrattade



hahahaha inte dåligt självgod.

2010-12-06 » 15:30:54

eeeh, en bana på 120cm är inte bara å slänga sig in i.. du kanske borde tänka på att hästen måste ha hjälp HELA tiden då, och do måste den ju ha en rutinerad och bra ryttare så inte hästen skadar sig.... jag tycker inte att du borde hoppa 120..

2010-12-06 » 20:31:16

jag tror faktist inte ni kommer klara en bana på 120 när ni kanppt kommer runt på 1 meter, och ibland inte äns 90 ;)

2010-12-07 » 16:24:40
» Saga

fynfan va lågt..

avensjuka lr vad? :s

2010-12-07 » 18:55:23

Vilka puckon ovan! Många hästar (även om jag inte tror det om Tingis) kommer för det första runt 120 utan hjälp HELA tiden och för det andra så sitter det inte i ryttarens rutin i en enda bana om hästen skadar sig eller inte! Har man brist på kunskap borde man inte heller uttala sig, det är ju knappast de som känner din häst bäst!? ;)

2010-12-07 » 19:32:57

hahahahah, började skratta högt när ja läste de tre första kommentarerna här ovan! Dom vet ju fan ingenting så palla ens lägga sig i!!

Sen kan jag alltid tillägga som sett dig rida att JA du har as bra balans! det fanns ju exakt ingenting negativt med att du sa de själv? de är ju sanning plus att det skadar ju ingen annan att du sa de precis!?

2010-12-07 » 20:09:08

vad har du för tattare som läser din blogg egentligen? verkar vara nån som har ett horn i sidan till dig eller bara har allmänt lite att göra.. hetsa inte upp dig över fjantar som inte pallar att nån tror på sig själv och vågar satsa på en ponny som är värd att satsas på. hon klarar det tids nog. och så även du.. har sett er på tävlingsbanan och höjden verkar inte vara ett problem. behärskar hon humöret så grejar hon höjderna.

2010-12-10 » 20:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback