Galopp, skritt, galopp, skritt, haaaalt!

som rubriken säger så var det det jag och Tingis tränade på idag när vi var ute och red :) Red på jaktstången för att kunna rida med så mjuuuk hand som möjligt. För att hon inte skulle kunna köra upp huvudet som hon ville när hon blir irriterad hade jag martingalen på henne. Hon var riktigt fin idag :D
Vi örjade att öva på trav, skritt, tarv , skritt o.s.v och sen gjorde vi samma sak i galoppen. Ibörjan i galoppen blev hon  ganska irriterad när jag envisades med att sakta av till skritt hela tiden men sen när hon fattade vad hon skulle göra gick det MYCKET bättre :D Vi tränade t.e.x att vi skulle galoppera 10 steg och sen skritt. och sen galoppera 9 steg och sen skritt. fattar ni? så bara gick vi ner ett galoppsteg hela tiden och vi stannade på 5 :) Sen fick hon rulla på ett tag och sen skrittade vi igen :) gjorde ungefär lika dant i skritten men å skulle jag försöka att med min sits och röst få henne att sakta av. det gick superbra i slutet höll på så ett tag :d blir så himmla glad när hon är på sånt bra humör men jag vet av erfarenhet att Tingis humör kan ädras på 1 sekund :P haha<3

Imorn ska vi raka henne igen!! :D Vi ska helraka henne igen och sen ska vi raka bort T:et hon har på rumpan och raka rutor på andra sidan :) fast helst av allt skulle jag vilja raka in en djävuls gaffel eller djävuls horn :P hihi hur gulligt skulle inte det bli? har redan bestämt att min och Tingis tur maskot är en djävul så då måste hon ju ha något som sympoliserar det :P haha, aja men nu ska jag gåå<3


 (Nu tycker jag inte man ska klaga på mina skills i Paint ^^,<3 )






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback