L:d L:c L:c

Heej, kunde inte uppdatera igår kom hem sent och vi klev ju upp klockan 6 imorse och det tog imot kan jag då säga!! aja, iaf så ska jag berätta hur det gick på tävlingen :D

Första klassen L:d

Började rida fram lite grann och hon kändes jättefin!! Hon var super taggad och tyckte allting var superkul och sen när vi hoppade fram så flög hon över varje hinder och bjöd supermycket på varenda hinder!!
Inne på banan gick det SUPERBRA!!
Hoppade klockrent på nästan varje hinder och hon bjöd verkligen ärligt och tyckte det var superkul att hoppa små plutt hinder på 70 cm :P eftersom det var en clear round så fick man en blågul rosett om man var felfri och det fick jaaaag :D Hihi så det blev min och Tingis första rosett!! :D Faaast eftersom det var en clear round så räknas den inte lika mycket speciellt inte eftersom det var en gulblå. Hade det varit en vit hade jag tyckt att den var mer "värd" :P

Andra klassen L:c

Mellan klasserna ställde jag in henne i en box som vi hade fått låna och då gav jag henne lite kraft.Eller ientligen var det inte som kraft utan jag hade blött upp 1 DL betfore och hackat morötter och äpplen i en hink med jättemycket vatten så hon fick i sig någon vätska :)
Sen så började jag rida fram igen :) Tog det ganska så lugnt eftersom hon var som redan uppvärmd en gång :) Hoppade inte så många språng och sen var det bara in och hoppa bana :) Jag tycker banan gick sådär för jag tyckte att det kändes som att vi kom fel på varenda hinder men tydligen gjorde vi inte det men vi fick ett stopp på 5:an men det var heelt mitt fel för jag tappade henne lite grann men annars så hoppade hon tydligen klockrent och kunde gå av stort och litet och normal läge :)

Tredje klassen L:c

Tredje klassen som var en L:c red jag idag :)
Det var bara att stiga upp klockan 6 på morgonen för att hinna ut till stallet så att vi hade lastat henne innan klockan 7 -.- Jag kunde ha gett mitt liv på att fått ligga kvar i sängen och sova för jag såg nog mer eller mindre ut som en zombie när jag klev upp och åkte iväg för att hämta Tingis. Sen så var vi på hippo vid halv 8 och då började jag borsta henne och fixa iordning henne så jag bara behövde sadla sen :) Banan var ganska konstig eller den var väldigt konstig och banorna överhuvudtaget idag var mycket dåligare och konstigare än banorna igår för igår var den en annan banbyggare (och den banbyggaren var min allra första ridlärare Rebecca Andersson) men iaf.. Jag började rida fram och hon kändes väldigt fin :D Vi hoppade fram och det kändes superbra :) Tog ett snävare språng på oxern på framhoppningen och det gick bara bra förutom att klumpen johanna inte hängde med och ryckte henne i munnen men hon verkade inte spec störd och hon fick mycket beröm!!<3
Sen gick vi in på banan och red!!
Hon var såååååååååååååååååååå jävla fin!!! :D Allting kändes jättebra och hon var pigg snabb och vändbar :D Men på 11 till sista hindret som var 12 haha vilken omhoppningssväng jag tog :P jag var så inne på att inte missa hindret att efter 11 så bara svängde jag. Och när jag hade svängt kände jag att det blev otroligt snävt och jag trodde hon skulle riva eller iaf stanna. Men hon hoppade och jag kom felfritt och så kom jag 4:a!! :D

Hihi, så det gills af som en riktigt rosett :D Blev otroligt sugen på att hoppa L:bn efter då men jag vill inte hoppa 4 klasser på 2 dagar + att jag vill inte förstöra nu när det gick så bra :D Alltså på 3 klasser 2 rosetter och 2 stycken anmälnings avgifter åter :'D

Pappa hade tagit med min kamera för att fota men bilderna blev inte så skarpa och lite konstige eftersom pappaa inte är så bra på att fota men jag har försökt redigera till de lite grann så de blev ändå rätt ok:) Och jag vet att Tingis ögon ät sådär konstiga som de blir med blixt men det blev nå cp och då gick det inte att redigera ögonen.. :/ aja, här kommer iaf bilderna^^,






haha, jag tycker det är ganska kul att hon är gaaanska högt över hinderna :P haha men alla bilder är ju från L:dn också :) Sen är jag typ stolt över att jag inte kastar med överlivet som jag har lätt att göra och att jag inte drar upp hälen när jag hoppar :P



 hihihihi ^^,

Nu taggar jag som satan till SURF i slutet av april och då blire L:c L:b<3
aja, nu ska jag gå och leta reda på ifall det är fler personer som har fotat bilder på mig och tingis det är alltid massor av personer dom är där och fotar och nåååågon borde ju ha fått oss på bild :]






ååg gullungar! <3 Ni kommer att äga ut dem alla, spec i Lb:n som Tingis alltid går bäst i! vad duktiga ni är! :') <33

2010-02-28 » 20:58:55

Jo, Jag har nog någon bild på er :] Men ja är inte säker på att dom blev så bra.. Men jag kan kolla :)

Ni var jätte duktiga :]

2010-03-01 » 15:53:04

sv: Jo, jag har många bilder på dig! :) Ska jag skicka? ;D

2010-03-01 » 19:48:23

Stort grattis! :DD

2010-03-05 » 20:53:57

Stort grattis! :DD

2010-03-05 » 20:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback