gagbett,stångbett, 3 delat bett ,pessoa bett.....

hackamore, kulbett, D ringat bett, pelham, kandar, jaktstång blablablablablablabla!!!!!

Har du suttit på internet och klickan runt på olika hemsidor för att läsa om olika bett och deras funktion men jag hittar ingenting!! Bara massa debatter om pessoa bett har hävstångs effekt eller inte. Några säger att den har det och andra säger att den inte har det för att den inte har en kindkedja och blablablablabla!!!

Vi måste ju försöka hitta ett annat bett att hoppa Tingis på eftersom hon blir för stark för mig på de högre höjderna och vi har ingen aning om vilket/vilka bett som kommer att passa henne eftersom jag tycker Jaktstången är för starkt att hoppa på och på Pelhamet tycker jag att hon bara lägger sig i handen och blir framtung och sen det vanliga 3 delade bettet så gapar hon bara och sen på hackamoret drar hon iväg som hon vill... men jag gillar ändå bettet med parerstängerna för hon fungerar super på det i dressyren men hon blir ju som sagt lite stark... Hon kan ju inte heller ha ett tvådelat bett eftersom hon är låg i gommen.. Funderar på att pröva ett pessoa bett eller kanske ett mildare stång bett?

men jag har ingen aning... Någon som varit med om samma sak själv?

bettet jag har nu.
Bett jag vill pröva:

Pessoa bett


 rakt bett

Det är det här bettet jag ridit henne på förut,jaktstången, men blev för starkt i hoppningen annars fungerade det superbra!

 Kimberwick (jaktstång)

aja, någon som har något bra tips på vilket bett jag ska pröva?







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback