hoppträning

gick faktiskt bra på hoppträningen idag :) Skulle ientligen ha ridit på ett pessoa men eftersom Frida bara hade 2 delat så kunde jag inte ha det eftersom hon är får låg i gommen för att ha 2 delar bett så det blev vanliga 2 delade med parerstängerna :) Jag tycker ändå att det gick bra :) vi hoppade inte så högt men det är ju inte höjden som räknas utan allt annat :P Jobbade mycket med att få tillbaka henne och att hon galopperar ordentligt och inte bara trippar och studsar och sen så stannade vi några gånger på en oxer men det var helt mitt fel.
När man red in så var det ett studs och sen ett räcke och sen 2 galoppsprång oxer och då kom vi in i fördålig galopp så vi skulle omöjligt kunna hoppa oxern. Men det var för att jag är van vid att hon drar iväg lite och hoppar jättelugnt så då var jag rädd att vi skulle krascha hindret men sen när jag lät henne galoppera på hoppade hon det klockrent :D<3
Sen hoppade vi en liten bana med bla 2 galoppbommar före en liten sockerbit och sen var det en oxer och sen ett galoppsprång sockerbit. Eftersom hon inte tycker bommarna äns är värda att lyfta på fötterna över så typ plöjde hon igenom de några gånger innan hon insåg att man faktiskt måste lyfta på fötterna...suck -.- hon är en riktig slarver med sina ben :P

Sen har jag nyss kollat på ponnyakuten del 3 och jag fattar inte riktigt vad Kischti (stavning) gjorde där eftersom hon är väll ingen hästmännsika? Sen tyckte jag synd om Olivia som inte fick träffa Jan Brink.
Jan Brink är också en av mina stora idoler innom dressyren. Jan Brink och Edward Gal som har Moorlands Totilas. Ni vet han som red 90% ritten!!! Det var det coolaste jag någonsin sett!! Aja, Dressyr är ändå inget jag vill satsa på eftersom det tar aldeles förlång tid och kolla på och då hinner det bli lååååångtråkigt till tusen men det är ändå grymt coolt att vara så duktig som Jan Brink...aja nu ska jag sova pussgodnatt<3

Jan Brink och Briar<3
Edward Gal och Moorlands Totilas<3

Vad har ni för idoler inom ridsporten?








jag rider på ett tredelat eggbett:P många hästar älskar det!!;) Fin tingeling är:P hon stod på rrk förut va? ;D

2010-01-25 » 14:00:18

ååh vad roligt att det går bra för er! :D

Jos Lansink är helt klart min Idol! :DD <3

2010-01-25 » 19:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback