hoppträningen igår :)

jag hann ju aldrig skriva om hoppträningen igår :) vi började värma upp tillsammans på en volt och hon var väldigt seg i munnen och ville inte lätta av i nacken och bara kollade på hinderna hela tiden och det var ganska
drygt. Sen skulle vi hoppa fram på en hoppvolt och då fick jag jobba mäst med att hon skulle runda sig och att hon inte skulle hopp över hinderna på ett bakben som hon har ganska lätt för att göra :) Sen så hoppade vi 3 studs och 2 av de var studs oxrar :P har aldrig hoppat studs oxrar förut :) det var ganska svårt ibörjan men sen gick det bättre :) Sen hade vi en övning där det var att man skulle hoppa på lång sidan först 2 plank med 2 galoppsprång imellan  och sen var det orelaterat avstånd till 2 plank med 2 galoppsprång imellan:) först gick det bra men sen när vi höjde upp det till 1m så bara stack hon totalt!! Verkligen som om hon tänkte " Tjoooohoo hoppa högt är kuuuul" och sen så rusade hon iväg och jag hade inte en chans att kunna hålla in henne men vi kom över alla hinder utan att riva och med superbra hoppteknik men när jag inte har en chans att bestämma hur fort det ska gå så fick vi göra om det några gånger tills hon blev lite lugnare :P men vi ska pröva olika bett nu också eftersom det är ju inte så kul ifall jag typ ska bli tvungen att slita sönder hennes mun för att få stopp på henne men det låter som min tränare Frida Rännar ska hjälpa mig att prova ut bett till henne :) Hon sa att hon tyckte vi skulle prova "gags" eller vad det nu heter :) men det lämnar jag helt till Frida vilka bett hon fixar fram och vad hon tycker jag ska pröva :)

Idag har vi prövat en repgrimma som passar till Tingis så vi ska nog köpa den eftersom repgrimma är det hon är enklast att lasta i :) Idag så pussade jag mäst på henne och for ut och skrittade och travade och galoppade litegrann så hon får sträcka på sig lite grann eftersom jag absolut inte vill att hon ska vila efter en hoppträning.
Fast det tog emot lite grann att behöva fara ut i skogen när termometern visar -24 men men så äre när man har häst :P
Imorn ska hon få vila iallafall :)
aja nu funderar jag på att lägga mig i ett varmt bad och ha ansiktsmask som jag fick av mamma i julklapp :)

Gurka och Äpple :P
 här är filmen från nyår över pappas kaboooomer!! haha enligt pappa var det inte över 100 kabomer utan över 200 :P haha<3





nej inga liggsår, utan skavsår.. har letat som en tok efter ett bogskydd men hittar inget så just nu lånar vi ett..

Gag tror jag är det sämsta ni kan stoppa i munnen på henne haha! ;) :) <33

2010-01-07 » 16:06:10

jaa jag funderar på att skicka efter ett därifrån.. :)

Njaa alltså, ett gagbett ger ju i princip allt tryck på nacken och du får inte så mycket i handen.. Men jag tycker att du ska lite på din tränare, hon är säkert kunnig!! :)) <33

2010-01-07 » 20:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback