Goooodmooorniing ^^,<3

Gud vad jag sov länge idag :P Haha sov tills klockan var 10 över 11 för då kom mamma in och väckte mig och sa att jag inte får sova längre. Har typ inte sovit så länge på vääääääääääldigt länge!! Och jag gick typ inte och la mig så sent tror jag somnade runt 1 :O

aja, Idag är det så förB varmt att det går inte att rida nu på morgonen och frågan är om det kommer gå att göra det sen heller så Tingis ska få vila helt idag. Även om typ varje dag nu är som vila för henne men det är inte schysst mot henne att försöka släpa ut henne på skritttur när det är 25 grader i skuggan!! :O
Så blir att bara åka dit och borsta och pussa på henne och ge henne mat :)

Sen så försöööökte jag faktiskt att ligga och sola ett tag och jag kämpade igenom 20 minuter sen så tog värmen över så jag var tvuungen att gå in och nu sitter jag hääär :)

sen kan jag ju svara på 2 frågor :)

1. vilka tävlingar får man tävla utan gröntkort?

Svar: Du måste ha grönt kort för att få tävla från och med lokal tävling men RS tävlingar och Klubbtävlingar behöver man inte ha det.

2. Får man tävla lättare klasser med bomlös sadel?

Svar: du får inte tävla dressyr med en bomlös sadel men du kan tävla hoppning i den men man ska helst inte göra det för en bomlös sadel jämnar inte ut trycket lika bra som en med bom så det mästa trycket kommer fram där stigläderna sitter så jaa lättareklasser kan du ju använda den men jag tycker det är bättre med en sadel med bom ifall man vill hoppa :)



hahahahaha, ha en bra dag önskar looosern som anordnar skittävlingar haaaaaahhahhaahhahahahahahahahahahah<3

   
 





Jo till bomlösa sadlar har man ju en specalpadd under (istället för schabrak) med ilägg så att trycket jämnas ut! :) Dessutom formar sig sadeln efter hästens rygg så det är skitabra! ;D Mycket bättre för hästarnas ryggar och man behöver inte köpa en ny sadel ifall hästen musklar om sig! :) Men dom är fula... xD

2010-07-17 » 12:35:37
» Saga

vad brun du är ;)

2010-07-19 » 23:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback