Promenad med Tingis och köra Jerry ^^,

Pust idag har jag verkligen fått motion :P

hade inte tänkt gå spec långt med henne men när jag skulle gå ut med Tingis så skulle Marita precis köra Jerry så då följdes vi åt.

Och vi for bort ända till baggböle och det är långt!!
Och jag gick hela vägen dit sååå duktig jag är ^^,

Sen träffade vi några Marita kände så då stannade vi och pratade med de ett tag och sen fortsatte vi.

Sen på vägen hem fick jag pröva köra Jerry ^^,
Så då gick Marita med Tingis och det var faktiskt hennes ideé att jag skulle få pröva det så det kunde man ju inte tacka nej till haha plus att jag var lite trött i benen också (A)

Har ju prövat köra 2 ggr tidigare men det var superlänge sedan och inte med en sorts sulky men det var inte så svårt som jag trodde det skulle vara och han var väldigt mjuk i munnen och väldigt lyhörd jättekul! :D

Han är ju en B-ponny så vi pratade lite om att jag kanske ska få lära mig lite mer hur man kör och sen kanske rida honom någon gån för att avbelasta henne för Marita rider ju honom i stortsett aldrig för hon är ju vuxen men hon kan ju ändå rida honom.

Så när vi kom tillbaka till stallet efter nästan 2 timmar så visade hon mig hur man selade av och lite om alla olika stroppar ,ögor och läderremmar så sen ska jag väll bara höra av mig ifall jag vill pröva köra honom någon fler gång :)

Så jag funderar faktiskt på att höra av mig i helgen ifall jag kanske kan få pröva köra igen eller kanske pröva rida fast han är ju så liten runt 128 sa hon :)

men att lära sig köra är ju alltid bra, kul att ha det på sin meritlista att kunna köra , vem vet jag kanske försöker mig på att köra in Tingis någongång :P undra om hon är inkörd?

aja, men nu ska jag nog hoppa i duschen snart ha det braa pusshejj<3

Bild från Google


 





» Elin

haha johanna, är du säker på att du inte menar Marita?;p



btw, skulle du ha ngt från hööks?

2010-07-28 » 19:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback