Svar på frågestunden :)

Nu kommer svaren från frågestunden :)

Fråga: Har du en tatto?

Svar: Näe men jag skulle verkligen vilja ha en eller 3 ^^,

Fråga: Vad har du får mål med Tingis nästa år?

Svar: Nästa år hoppas jag kunna starta MSV B så det är väll mitt mål:)

Fråga: Snälla kan du inte börja video blogga?

Svar: Jaa, skulle väll kunna försöka göra det någon gång..

Fråga: Är det inte jobbigt att dela häst med sin syster?

Svar: Joo det är jättejobbigt faktiskt för jag vill ha det på mitt sätt och rida henne på mitt sätt och det är jätteirriterande när hon måste ha henne för då kan jag ju inte göra på mitt sätt..

Fråga: Hur länge ska Tingis stå på Grubbe?

Svar: Tills i slutet av augusti då åker vi tillbaka till Villanäs:)

Fråga: Hur högt har du hoppat med Tingeling?

Svar: 120 än så länge :)


Fråga: Tycker du att du är värd Tingis?

Svar: Jaa det tycker jag ibland :) Haha när hon är jättesnäll och superduktig tycker jag att hon är värd något bättre men när hon är tjurig och dum så tycker jag är värd något bättre haha blir lite blandat där:P

Fråga: Vad är dina mål med Tingis under tiden du har henne?

Svar: Mitt största mål som jag skrivit tidigare är ju SM eller åtminstånde bli kvalad till SM och sen skulle det vara jäävligt coolt att rida Globen!!

Fråga: När tror du att du kommer uppnå dina mål med Tingis?

Svar: Det vet jag faktiskt inte det får ta den tid det tar men ifall jag kommer nå de målen måste det ju bli innan jag är 18 :)

Fråga: Tävlar du lokalt på Tingis?

Svar: jag har ju nu tävlat upp till Nationell L:A Derby!!:D


Fråga: Hur långa pass brukar du rida med Tingis?

Svar: Det beror på.. ifall jag rider på banan brukar det bli mellan 45 min till 1 timme och ifall jag rider i skogen max 2 timmar men det är ju mäst skritt också av de 2 timmarna är väll max 30 min trav eller galopp :)



Fråga: Hur många ggr brukar du rida i veckan?

Svar: Det beror ju på hur många dagar Maja tar och hur hon vilar men det är allt mellan 7 till minst 4 :)

Fråga: skriver du mycket om ditt privatliv i bloggen?

Svar: Njaaa, inte så mycket tycker jag eller? Skriver det jag känner att jag vill dela med mig av :)

Fråga: Har du någongång flyttat?

Svar: Jaa en gång men det räknas typ inte för då var jag typ 2 år :P och då flyttade hit vi bor nu.

Fråga: Ska du sälja Tingis när du är 18?

Svar: Kommer väll ha kvar henne ett tag efter det men jag vill ju fortsätta tävla och då får jag ju inte tävla henne längre och jag kommer inte ha tid eller råd att ha 2 hästar... ;/

Fråga: Vad heter du i mellannamn?

Svar: Jag heter Johanna Klara Louise Persson.

Fråga: Vad är det högsta du hoppat med ponny?

Svar: Med A-ponny är det 70 med B- 110 C- 120<3

Fråga: Vad är det högsta du hoppat med häst?

Svar: Har faktiskt inte hoppat häst alls har knappt ridit häst någonting :) Men när jag drar till Rättvik så lär ju Gabbis tvinga mig hoppa Lara :P

Fråga: vad ska du välja för gymnasium tror du?

Svar: Oj har ingen aning faktiskt har ju länge kvar i skolan ;/ Men jag skulle vilja gå på flyinge eller strömsholm men har ingen stor lust att flytta..men vi får see ;)

Fråga: Är det inte dyrt att tävla så mycket?

Svar: joo det bli ju dyrt det blir ju det om man räknar med alla kostnader går det väll på över 3 siffrigt ibland.

Fråga: Är Tingis svårlastad?

Svar: Näe hon är väldigt lättlastad men ibland kan hon verkligen tjura ihop och har bestämt sig för att inte alls gå in hon har lite perioder XD

Fråga: Hur gör ni om hon inte vill åka transport?

Svar: då åker långpisken fram hahahaha näe då tar vi fram en lina och håller den lite bakom henne och då får hon väldigt bråttom in i transporten^^,

Fråga: Om hon går in snällt vad gjorde ni för att lära henne då?

Svar: Har ju aldrig lärt henne att gå in i transporten så fråga Gabbis det är nog hon som lärt henne :)

Fråga: om hästen är bäst i vänster varv och i vänster galopp, vilken sida är den stark i då? är det höger?

Svar: Asså Tingis har enklare att forma sig i vänster varv och har en starkare galopp i vänster men jag har för mig att som du säger att det är höger de är starkare i då men jag vet inte riktigt varför måste kolla upp det :)

Fråga: Har du funderat på att byta bloggnamn? :) Till typ johannapersson.blogg.se eller så? :D

Svar: Jaa det har jag faktiskt gjort men jag vet inte hur man byter bloggnamn men har som samma blogg^^, + att www.jojiiz.blogg.se är ett lätt namn att komma ihåg och inte spec krångligt så folk minns det:)

Fråga: Hur många rosetter har du och Tingeling tillsammans? :)

Svar: hm...* går och räknar * 10 stycken hittils och 1 pokal :D

Fråga: Är du aldrig med Vendela längre?

Svar: asså vi pratar väll då och då men annars har vi som tappat varandra...



Fråga: Hur höga hinder är det i LA för b/c/d-ponny och storhäst? :)

Svar: för B- 90cm C- 1m D-110 storhäst har inget L:c L:b L:a grejs de ar bara höjden men om hade det är det iallfall 120:)

Fråga: Har du nån gång ridit med ett kulbett? Hur var det isåfall?

Svar: nääe har aldrig ridit på det själv men har hört att det är bra på hästar som är starka och biter lätt fast i bettet och kulorna gör att bettet blir mer rörligt och hästen kan inte bita fast lika lätt.

Fråga: Har du en allroundsadel eller en för hopp och en för dressyr ? :)

Svar: Jag har en allround sadel mer mot hoppmodell men vi hade så svårt att hitta hoppsadlar åt Tingis för alla var typ förtrånga men en den vi har nu är en Clincher (stavning?) och den har knästöd som en hoppsadel:)

Fråga: hej! jag har inte ridit så länge, har nyss börjat med typ skänkelvikningar och sånt, :) jag undrar om du vet hur hästen ska vara ställd i en skänkelvikning? min ridlärare säger att den ska vara ställd i motsatt håll, om man rider skänkelvikning till höger ska den vara ställd åt vänster sas... men vissa man ser har hästen ställd åt samma håll :O blir ju förvirrad :]
så min fråga är: vilket håll ska hästen vara ställd i en skänkelvikning?
kram :)

Svar: Din ridlärare har rätt den ska vara lätt ställd åt motsatt håll för att när du rider in på en skänkelvikning från tex rätt upp och ska flytta ut till spåret ska man ju hålla tygeln mot väggen sträckt så  att hästen inte bara faller ut mot spåret och då ska man hålla lite lättare på inner tygeln så den kan ställa sig lite innåt och flytta :)

Fråga: vart ska du tävla nästa gång? :)

Svar: Nästa gång blir på Surf den 6-7-8:) men lär nog bara hoppa söndag för har inge skjuts dit på söndag så jag måste anmäla om mig :)

Fråga: kommer du tävla något i vinter när utesäsongen är slut?

Svar: jaa självklart då blire ju innomhus tävlingar :D


Fråga: hur gammal är tingeling?

Svar: Tingis är i sina bästa år hon är 12 :)

Fråga: vilken ras är tingeling?

Svar: Hon är inmporterad från Danmark och är okänd så ingen vet men vi misstänket Varmblodstravare p.ga hennes steg och hennes långa ben och sen när vi släppte henne för första gången i Grubbe och då fick hon värsta arabsteget!! Så det gjorde oss misstänksamma men hon måste ju vara någon sorts ponny också så det skulle vara kul att få veta vad hon är:)

Fråga: varför rider din lillasyrra henne ibland?

Svar: För att vi köpte henne som "familje ponny" men jag är den som har henne mäst och tränar henne och tävlar henne och Maja rider ca 1-2 ggr i veckan på henne..


Det var nog alla frågor:D säg till ifall jag glömt någon :)<3



















räkna med att du ska få hoppa stor häst ! ;D

2010-07-11 » 22:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback