dingdongdingdongdingdong

så låter kyrkklockorna utanför vårat hus just nu.Vi bor ju väldigt nära Ch kyrkan så den hörs vääldigt tydligt och det är vääldigt irriterande!

Vaknade klockan 8 av att det spöregnade ute eftersom det har spöregnat hela natten!

Jag och mamma bestämde väldigt snabbt att vi ska fort ut till stallet och torka upp henne eftersom hon garanterat skulle vara genomblöt efter att ha fått sova ute hela natten.

När vi kom dit märkte vi att hagöppningen var öppen och trådarna låg på marken!!
Gissa om vi fick hjärtstillestånd!!

Sen så skyndade vi in i stallet för att kolla ifall de gått in i stallet eller någonting och då stod de där i varsin box och tuggade på lite hö.

Vi fattade ingenting haha så vi ringde katarina och frågade ifall hon släppt in de och det hade hon gjort :P
Men de hade inte stått inne så länge typ kanske 2 timmar och vi fattar inte hur täckerna kunde vara så torra och hästarna inte så blöta så de har antagligen stått och tryckt under vindskyddet hela natten:)

Men jag tror nog de tyckte det var ganska skönt att få komma in i en varm torr box:)

Sen så hade vi hämtat ut vårat nya regntäcke som är hallonrött faaaast det ser ju mäst ut som mörk rosa :P haha men hon är ju ändå tjej så då går rosa bara braa :D

Så nu har vi kommit hem igen och maja ska ju ta henne idag så jag ska väll bara göra ingenting.. om det blir sol ute så ska jag lätt läggamig och sola ett tag :)

aja, vi hörs senare pusshejj<3







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback