hemma från surf och villanäs :D

Jaa, blev tidig morgon upp klockan 7 och jag var ute på surf 10 över 8 och klasserna började 9 :P Var ju ganska drygt att gå runt och vänta tills det skulle börja :) Sen flöt det på bra :) men tuusaaan så kallt det var där borta!! Höll ju på att frysa ihjäl det blåste verkligen iskallt och det var inge sol heller ''/

Det gick jättebra för alla faktiskt idag :) Gick jättebra för viktoria och calle, felicia och bella, emma och amir, jossan och paris, jessica och astrid och såklart elin och mio :)

Tog ju sjäälvklart med mig kameran och det råkade ju liksom bli öber 80 bilder hehe ^^,

tänker lägga ut några av de lite längre ner :)

Sen så åkte jag hem och for ut till Tingis :) för idag ska vi pröva trava henne på volt igen :)
Det första vi märkte när vi tog in henne från hagen var att hon blödde från hovskägget. jag och mamma fattade inte vad som fanns där som man kunde trampa upp men tydligen finns det en "knopp" som ser ut som en vårta som hon hade nästan trampat av så den hängde typ i en skinslamsa :S såg rätt äckligt ut så vi tvättade men jodopax och hon verkade inte ömma eller så :)

sen var det ju bara på med sadel och ut på ridbanan..

först skrittade vi länge och jag jobbade henne i skritt på volter och sen så började jag trava på fyrkant spåret med långa tyglar och red lätt för att mamma skulle kunna se ifall hon nickade eller haltade.
Det gjorde hon inte i båda varven så så började jag korta upp tyglarna och jobba henne i trav och se hur hon gick då och hon gick bra.
Sedan kom vi till att lägga volter.
började i hennes lättare varv. hon var helt ren där.
Sen i andra varvet som är hennes svagare och som hon markerat i.

INGENTING!! HON ÄR TILLBAKA!! :D<3<3

Man märkte att hon tyckte det var jobbigare i det varvet men hon sladdade inte omkring med bakdelen som sist och hon formade sig innåt men det var ju såklart jobbigare för henne men hon markerade inte :D

ååh, just nu är jag verkligen överlycklig!! :D

men nu ska jag skicka iväg lite bilder vi hörs ikväll :D



en bild från idag :) Emma och Amir :)





Hej! Vet du om att man bara behöver jodopax om såret är infekterat? :) Det bästa är att tvätta med koksaltlösning, det kan man ha på alla sår och till och med i ögon. Och man ska absolut inte använda jodopax vid leder för det kan i värsta fall punktera leden.. Tips bara! ^^ Kul att hon är frisk igen! :D

2010-06-06 » 15:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback