Hoppträning - Lydnads bana

Idag var hon verkligen tjurig som en jag vet inte vad när vi började rida fram -.-
Hon kändes alldeles slapp i bakbenen och hon kändes som efter hela tiden. Började jobba fram med bomarbete och i traven kändes det väll hyfsat bra men hon blev så jäkla framtung i början och vi jobbade ganska mycket med sidförande som en överdriven öppna och det tyckte hon var jobbigt men sen lossnade det också.

Sen skulle vi göra samma sak i galopp utan stigbyglar och då gick det ju åt H vete!! Hon bara drog och vägrade sätta sig och blääääääääääääääää vad sur jag blev.

Slutsatsen av en sur johanna och en sur tingis blir aldrig bra kan jag ju lova. Usch blev bara så arg på henne!!

Men sen fick jag ta stigbylgarna och då skulle jag som bara jobba med att sätta igenom henne så hon slutade att dra och det gick väll hyfsat bra tillslut :)

Sen så började vi hoppa på en linje och då skulle vi rida kort med 4 galoppsprång imellan och det gick jättebra och hon hoppade jättefina språng :)

Sen började vi på banan som var lång på 10 hinder och sen så var det på ena kortsidan 2 lydnads sockerbitar för att få tillbaka de.

Det var en svår bana för hinderna kom hela tiden och man var tvungen att rida väldigt aktivt men saaaataan så fiin hon var!! :D

Sen så höjde vi upp och då låg hinderna mellan 1m till 110 och hon hoppade bara såååååå bra!! Jättefina runda språng och jag kunde trycka på och ta ihop och hade kontroll hela vägen och det kändes bara suuper!! :D
Och det kändes så enkelt för henne!! :D Det kändes som om vi lätt skulle ha kunnat hoppa dubbelt så högt :P<3

Så jag är jäääätte nöjd med hoppningen med dressyren gick ju åt skogen -.-

Men jag och Elin planerar att på torsdag fara in på hippo och rida igenom de innan tävlingen på lördag :)

aja, men nu ska jag nog kanske gå ut och sätta mig i solen ha det bra pusshejj<3








har bilder på dig sen nordmaling,

kolla min länk på apberget , där finns alla bilder :)

2010-06-27 » 21:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback