L:c och L:b i Normaling

Jaa, vilken dag!

Vi kom till normaling i god tid och fick stå och vänte jättelänge innan det var dax att börja göra iordning inför L:cn som var nordmalings hoppet och det var en A1:a med höjning med 5-10 cm :)

Tingis HATADE underlaget!! Det spöregnade ju nästan hela tiden så det var massa vattenpölar och det var ganska halkigt underlag.

Hon ville inte gå in på framhoppningen och började backa och sparka bakut och små stegra och sen ville hon inte gå in på tävlings banan -.-'

Blev ganska irriterad på henne men försökte att inte jaga upp mig för då blir hon ännu surare pch då går det jättedåligt :P

Haha, rundan vi gjorde var absolut inte snygg var absolut inte speciellt bra men vi kom 0:A och fick hoppa omhoppningen som var lite senare.

Sen till omhoppningen kändes det bättre och vi fick en riktigt bra tid jag tror vi fick mer än 1 sekund före 2:an!!:)

Som också räckte till våran första seger!! :D

Jag är verkligen jättenöjd med henne och att hon hoppade med tanke på att hon var så skeptisk till underlaget och att hon inte rev när vi kom så dåligt på några hinder i grunden :P

Så då fick vi en blågul rosett och biokort, en nordmaling winner T-shirt och en plakett :D

Sen var de tbara att hoppa av och börja gå banan till L:bn.

Sen medans jag gick banan så ropade de helt plötsligt att det var 5 min kvar till första start och jag var första start och jag hade inte hunnit gå omhoppningen än och Tingis gick runt och skrittade på framhoppningen så Maja fick börja springarunt i trav med henne medans jag skyndade mig att försöka memorera banan!

Sen var det bara att föröska komma ihåg banan och sen hoppade jag några språng och sen var det bara in på banan och köra.

L:bn kändes MYCKET bättre än L:cn men fortfarande inte heelt som jag ville. Vi red dubbelnolla och fick en snabb tid på 20.04 :)
Och sen vips så börjae alla andra få små pet och stopp och sen var det bara Mea Mira kvar så jag skulle sämst blivit 2:a

Jag var verkligen helt övertygad om att Mea Mira skulle slå min tid men nej!! De fick runt 21!!

Så jag vann igen!! :D

Så då var det bara in på prisudelning och då fick jag en till blågul rosett en plakett, en korg från försäkringsboladet och en mysig filt :)

Jaa,du med tankte på att rundorna var rätt dåliga och att hon verkligen HATADE underlaget är jag nööjd och glaad:D

Hade inte ens kunnat hoppas på att vinna och framför allt inte båda klasserna!! :O

Nu har jag iallfall kommit hem och duschat och sitter och myser i min Winner T-shirt :P Ska snart ner till Maxi och köpa godis för det förtjänar jag :D Godis och lite Herrljunga cider :D sen blire mys med familjen med hämt kina :)

Vi hörs mer ikväll pusshejj<3






Men usch vilken sits!! :O

















hehe suddig bild men iallfall bild på det jag vann:)

Grattis??:D





» hanna

nemen gud vad roligt, grattis!:D

2010-06-19 » 18:38:40
» Elin

kan inte du också anmäla dig till Norrlands derbyt på hippo?:D du kan verkligen debutera LA nu! :D

2010-06-19 » 20:22:47
» Saga

Grattis :)

2010-06-19 » 20:54:20

Grattis :D

2010-06-19 » 20:58:31

Grattis!:) btw så var mira en av dom två hästarna som jag lärde mig rida på;p haha.

2010-06-20 » 02:49:29
» Malin

sv: haha, jag försökte ju slå er men det gick icket. ni var värda det, din ponny är grymt fin! ;)

2010-06-20 » 11:21:12

Vad har du för chaps och ridskor ? :)tycker det är snyggt ;)

2010-06-20 » 14:42:10

Superbra gjort! :D Jättefin ponny.. :)

2010-06-20 » 15:19:22

åååh jag är sååååååå stolt ! :')

2010-06-20 » 20:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback