Rid lektion med Elin och Mio:) (Bildbooomb)

Såådääär ja nu är jag äntligen hemma och har hunnit duscha och laddat upp bilderna från kameran på Elin och Mio när jag höll dressyr träning för de :)

De var faktiskt riktigt duktiga och de fick jobba rejält :P

Hade först planerat att vi skulle rida skänkelvikning mellan koner när man rider rätt upp men vi fick jobba mera grund läggande förts så då hann vi inte det :)

Elin fick låna mitt raka pelham med dubbla tyglar och Mio verkade trivas riktigt bra på det :)

De fick börja med att rida tempoväxlingar i skritt för att sedan lägga volter i varje hörn och få honom att böja sig och följa med och hålla kvar sig i formen eftersom Elin haft lite problem med att han lätt biter fast i bettet men han bet faktiskt aldrig fast! Vissa gånger gick han ju emot lite men han släppte alltid sen :)

Så det fick göra samma sak i alla gång arter och man såg dirket att galoppen var den jobbigaste delen :)
Så jäklar vad Elin fick driva för att han skulle hålla igång men han såg riktigt trevlig ut också :)

Sen så agerade jag ju fotograf också så här kommer lite bilder på det :)






Sen fick vi träna på det med benställningen :P eller huuur Elin? ^^,








haha sööt tungan :P














Min favvo bild :)
Man kan ju t.o.m se en hals muskel!! :D
































Inte precis världsklassiga bilder meeen :P

Iallfall så Imorn ska vi rida till granhäcken och pröva byta hästar :) Ska bli kul eftersom när jag har haft dressyr lektion för Elin så ser jag ju precis vad som behövs göras för att han ska släppa efter och nu blire väll upptill bevis om jag kan rida honom så som jag lär :P
Ska också bli kul och se hur Elin rider Tingis :) haha, hon kommer hata hennes galopp :P

aja, nu ska jag gåå kommer snaart tillbaka<3






» Sanna

Kanon fina bilder :D

2010-06-23 » 14:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback