Hoppträning - Linjer


Så här såg våran träning ut idag :)

De svarta sträcken är första övningen och de rosa andra övningen och de gröna är trejde övningen :)

Jag är faktiskt riktigt nöjd med våran träning :D Hon var faktiskt superfin och hoppade upp sig riktigt bra :D Hon hoppade t.o.m med båda bakbenen samtidigt istället för att studsa iväg på ett ben :) Första övningen gick bara och sen andra övningen var ganska svår eftersom vi skulle försöka gå på 4 galoppsprång där det ientligen är 3 normala och det var svårt eftersom hon hoppar så långt och stort och sen är stor galopperad men det fick faktiskt också bra :) till sist iaf ^^, fick köra om 2 ggr men sen gick det suuper :D
Vi körde den övningen åt båda hållen men det var enklare att rita från ett håll ^^, men sen så höjde de upp till kanske 95-1m på den linjen och sen så fick vi komma på 3 galoppsprång :) Gick också superbra :D

Sen på tredje övningen så skulle vi hoppa som i zik-zak :) Det blev ungefär som två studs att de kom in på ett litet lågt hinder och sen direkt ett lite högre :) hoppade ksk 80 där :) det gick verkligen superbra och hon hoppade upp sig riktigt fint :) För där eftersom hon landar på båda bakbenen efter första sockerbits saken så hoppar hon också iväg på 2 bakben och då hoppr hon jättefina språng :D!!

Trots att underlaget fortfarande är jättemjukt så verkar Tingis faktiskt gilla det underlaget :) Frida sa att det kan vara för att när hon hoppar upp sig så mycket blir det mjukare att landa igen när hon får landa på mjukare underlag. Det kanske är så jag vet inte :) Det enda jag vet är att det gick bra och att jag är nöjd! :D

Näe, nu ska jag logga in på min hotmail och anmäla mig till påsklovs träningen för Kerstin Martinsson :) Det är en dag med markarbete och en dag med dressyr :) seyyahh<3






Får man sätta upp lappar på hippo på anslagstavlan nere i privatstallet? :D

2010-03-29 » 10:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback