Svar från Frågestunden!! :)

Här kommer alla frågor och svar från frågestunden :)

Fråga: Hur många år har du ridit?

Svar: Jag började på ridskola när jag gick i förskolan och då var jag 6 år så jag har ridit i 7 år eftersom jag är 14 nu :)

Fråga: När började du tävla?

Svar: Jag tror jag tävlade för första gången när jag var 9 år. Det var en liten RS hopptävling :) då tävlade jag Shettisen Clicken i 60 cm :P Men jag började tävla mera allvarligt när jag kom in i hoppgruppen för nu 3 år sedan :) Innan hoppgruppen hade jag bara tävlat några RS tävlingar men jag visste att det var tävling jag ville hålla på med :)

 Clicken ^^,

Fråga: Vilka bloggar brukar du läsa?

Svar: De bloggar jag läser följer jag via bloggkoll och de är ganska många, men några jag läser är : www.Gabriellabramsted.blogg.se www.charente.blogg.se www.foki.blogg.se www.miinette.blogg.se www.entokigflikkasliv.blogg.se www.annaspencer.blogg.se  m.m har massa andra bloggar jag läser men blir så jobbigt att skriva ut alla:)

Fråga: Hur mycke gillar du att tävla?

Svar: Jag ÄLSKAR att tävla det är typ det roligaste som finns!! :D

Fråga: Vad är det längsta du har åkt för att tävla?

Svar: Jag har ju inte åkt spec mycket när jag har tävlat eftersom i hoppgruppen fic man bara tävla på hippologums egna tävlingar men när jag tävlade Mulle så var det längsta  åkte till Vindeln :)



 inte världens bästa kvalla hehe pappa filmade med mobilkamera :P

Fråga: Hur gammal är Basse?

Svar: Basse är 4 år gammal men mentalt är han typ fortfarande en valp :P



Fråga: Hur hög är Tingis på pricken?

Svar: Hon är på pricken 139.00 cm i mkh :)

Fråga: Har du någongång flyttat? I såfall vars ifrån?

Svar: Jag har faktiskt inte flyttat någon gång om man inte räknar när jag var typ 2år och flyttade från ett annat område innom Umeå till här där vi bor nu :)

Fråga: Hur reagerade du när du fick reda på att du skulle få en ponny?

Svar: När allt var bestämt och klart att vi skulle få upp henne så sprang jag mäst runt runt i huset och skrek och hoppade runt och pep av glädje ^^,

Fråga: Hur lång är du?

Svar: Hihi, jag är 152,5 cm kort :P haha känar inget till att säga lång i mittfall :P

Fråga: Hur får du alla hästar du rider i form så fort?

Svar: Oj.. Det vet jag inte riktigt... haha näe men när man vet hur man ska göra så gör man det bara automatiskt :) Ju mer man tar i tygeln desstå mer måste man möta upp med skänkel. Det handlar om att hitta sambandet mellan hand och skänkel och tänka på att alltid hålla yttertygeln sträckt och lite lättare i innerhanden så att hästen har något att söka sig ner mot. Och ju mer hästen håller imot i nacken så måste man själv sitta kvar och gå på med mera ben och när hästen släpper i nacken så ska man själv också lätta :) Det tar som sagt tid att lära sig :)


Fråga: Börja videoblogga?

Svar: Joo, jag har gjort några video inlägg tidigare som upskattades mycket men jag vet inte riktigt vad jag ska video blogga om så ni får gärna komma med förslag :)

Fråga: Kan du ge lite rid/häst tips?!

Svar: Joo, det skule jag väll kunna göra men vad vill ni att jag ska ge för tips? :)

Fråga: Provred du Tingeling innan du fick hem henne?

Svar: Näe, det gjorde jag inte :) Eftesom hon stod nere i Dalarna så fick vi upp henne på prov i 2 veckor och ifall det inte fungerade skulle vi få skicka tillbaka henne men det fungerade ju så vi behöll henne.

Fråga: Ska du köpa storhäst när du är 18? Eftersom man får väll inte tävla ponny då?

Svar: Jaa, det kommer jag nog att göra, men jag kommer behålla Tingis så länge som jag kan/får/vill :) Men jag får ju tävla henne som ungponny när jag är över 18 men det är ju inte lika kul :)

Fråga: Rider du någonsin dressyrlektioner med Tingis?

Svar: Jag rider inte så ofta dressyr för någon tränare :) Det är väll ibland när jag rider för en tjej som heter Jeanett och en gång har jag  ju tagit över Majas dressyr lektion tisdagar men Maja behöver träna för tränare mer än vad jag gör :)

Fråga: När du tränar hoppning/dressyr kan inte du sätta ut bilder på övningarna ni gjorde? Typ rita i paint?

Svar: Joo, det kan jag göra :)) Tror jag har gjort det någon enstaka gång men det blev så jobbigt att sitta och rita strek hela tiden :P haha men vissta kan jag göra det :)

Fråga : Vilken utrustning har du när du rider? Både på dig och hästen? märken o.s.v?

Svar: Jag vet inte riktigt vad jag har för märken och så men jag kan göra ett inlägg där jag fotar alla saker och skriver lite om de :)

Fråga: Hur många täcken har Tingeling?

Svar: Just nu så har hon 2 täcken på sig :) Ett innetäcke och ett utetäcke :) Men sammanlagt så har jag ca 10 täcken åt henne var av 5 är fleece täcken :)

Fråga: Hur många timmar om dagen är Tingis ute?

Svar: Hästarna brukar få komma ut mellan 7-8 på morgonen och bli intagna mellan 6-7 på eftermiddagen :) så kring 11-12 timmar :)

Fråga: Tingelings foderstat?

Svar: Morgon 3 kilo höselage Lunch 2-3 kilo höselage insläpp 0.5 kilo höselage kväll 3kilo höselage och efter ridning får hon 3 DL betfore 2 DL kross 2 DL havre 1 DL mineraler och en eller flera morötter ^^,

Fråga: Tingelings "träningsschema"?

Svar: Jag har inget "schema" men jag har som en vecko plan som jag följer :) Men den ändras nästan hela tiden så det blir svårt att skriva ut den :)

Fråga: Vilken årskurs går du i?

Svar: Jag går i 7an :)

Fråga: Hur mycket kostade din ponny?

Svar: Jag kommer inte riktigt ihåg men jag tror runt 55.000 :)

Fråga: Kan du blogga oftare?

Svar: Jag försöker blogga så ofta jag kan så vi får väll se ^^,

Fråga: Rider nu några fler hästar än Tingis och Shakira?

Svar: Inte just nu iallafall :)



Fråga: Har du några fobier?

Svar: FÖTTER!!! :S

Fråga: Tycker du att det är kul hela tiden att ha en ponny?

Svar: jaa, det tycker jag :) eller vissa dagar är det ju mer eller mindre kul men det är fortfarande alltid kul :)

Fråga: Är det jobbigt att dela en ponny?

Svar: Just nu stör det mig inte så mycket iaf :)

Fråga: Hur många dagar i veckan är du i stallet?

Svar: 7 dagar av 7 möjliga :)

Det var alla frågor och svar från frågestunden hoppas jag gav er bra svar :)






alltså.. JAG ÄR SÅÅÅÅ KÄR I DIN HUND! :') så himla gullig alltså! :)

2010-03-14 » 14:44:13

Fråga: Kan du ge lite rid/häst tips?!



Svar: Joo, det skule jag väll kunna göra men vad vill ni att jag ska ge för tips? :)



typ hur du gör för att träna kondition att hon ska lita på dig tillexempel och massa såna saker :D

2010-03-14 » 19:55:17

sv: höhö, aa xD



aww, du läser min (A)

2010-03-14 » 21:27:32

hahha om du var 6år när du började rida borde du inte ha ridit i 8 år då;)?

2010-03-15 » 19:48:01

ps; min bassiii bara min :]

2010-03-15 » 19:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback