You make me smile

Tingis fick en vilodag idag och jag har mäst pysslat i stallet och verkligen mockat igenom Tingis box för den såg för hemsk ut och sen har jag mockat hagen, fyllt alla hö näten, städat lite i boxen som att damtorka, borsta och mysa med Tingis, tagit in alla hästar och gett de mat och sen hjälpte mamma mig med att släpa ut alla hönät i hagarna för de är jättetunga :)

Fick en kommentar som undrade hur det fungerar att ha lösnaglar i stallet och jag tycker det funkar ganska bra.
Det är lite svårt att göra de pillriga sakerna som att spänna träns och sadelgjordar och det är lite svårt att fylla hönät när man måste vispa runt allt hö och tråkla ihop de igen men att rida är inga problem alls eller mocka det känns precis som vanligt. Det gäller bara att limma fast de ordentligt i kanterna för när man väl fått upp en liten lös flik sitter de inte länge och då brukar jag bara limma fast kanten igen :) Så lösnaglar i stallet funkar faktiskt ganska bra men det tar ett tag innan man har vant sig vid de :)

Imorn kommer maja ha tingis så på dan ska jag ner på stan en snabbis för att fixa min chaps som har gått sönder för jag hittade ingen skomakare som kunde göra det idag och sen på kvällen så ska jag och massa andra i vårat stall på after-work ridning på hippo:P Det ska verkligen bli jättekul och det går ju nästan bara storhästar med och kanske någon lite större ponny men det är ju den som håller i ridningen som har bestämt vilken häst man ska rida så det ska bli spännande att se vem jag får rida då :) Jag skulle ändå vilja pröva att rida storhäst för jag har inte gjort de många gånger alls :)

aja, nu börjar snart Vampire Diares nu ska jag gåå pusshejj<3







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback