Hopptävling Hippo L:c L:b

Min ponny är underbar underbar UNDERBAR!!<3

Hon var tillbaka!! Precis som vanligt och jag är överlycklig!! :D

Till L:cn var jag verkligen jättenervös! Jag brukar nästan aldrig vara nervös men jag var så nervös för jag ville verkligen att det skulle gå bra och att hon skulle vara som vanligt.

Hon kändes jättefin på framridningen och lite små taggad och sen blev hon jättetaggad på framhoppningen men vi fick ett stopp på räcket första gången vi kom mot det och då stannade hon flera meter ifrån men då blev jag arg så jag klackade bara på så då hoppade vi det i typ trav MEN hon hoppade det! Sen gick allting hur bra om helst :D

Sen gick vi in på banan.

Jag galopperade igång henne lite och sen körde vi.

1an gick jättebra, sen blev hon jättestark till 2an, sen så kändes det som allt flöt på och sen var det omhoppning! :)

Ganska snäv sväng till 9an, liten gas sträcka till 10 och sen red jag ju som en jag vet inte vad mot 11 och jag började känna att vi gled ut lite mot hörnet men jag var mäst i min egen lilla "åååh, hon är underbar och tillbaka" värld så helt plötsligt stod vi i hinderstödet ^^, Så där fick vi ett stopp men det tar jag verkligen på mig hon kan ju för faan inte hoppa in i hinderstödet. Så då blev jag riktigt sur på mig själv eller sur är väll en underdrift^^,
Så jag tog bara om det och då var hon lite tveksamare men det gick bara super och sen så hade vi bara 12an kvar och den flöööög vi över och jag är superduperhyper nöjd!!:D

Det kändes bara så skönt att äntligen få komma tillbaka och rida en bra runda!!:D
Sen så bryr jag mig inte alls om stoppet för det var ju totalt mitt fel och rider man som en potatis så får man ju skylla sig själv!

Sen var det en liten paus och sen skulle banan byggas om till L:bn

På framridningen kändes hon fortfarande bra och inna på framhoppningen lite tröttare men fortfarande på hugget som hon brukar vara.

Sen in på banan.

Precis innan vi skulle rida igenom startstolparna till 1an så sprang hon lite i sidleds och jag han aldrig få henne inramad ordentligt så vi fick ett jättekonstigt språng på 1an och min hjäm halkade ner över ögonen så jag såg typ inget men det var ingenting jag hade tid att fixa så det var bara att fortsätta köra på. Sen gick alla hinder superbra. Om jag bad henne hoppa stort hoppade hon stort och det kändes som jag vissa gånger kunde få tillbaka henne ganska mycket. Sen blev det omhoppning och det var bara att gasa upp till 9an och sen direkt höger till 10an som stod bredvid sen så kunde man rida i stort sett samma sväng som till 10an till 11an fast åt vänster men eftersom jag lärde mig av mitt misstag så red jag imellan 2 hinder i stället så jag fick lite längre väg och sen var det snabb vänster sväng och sen gasa ner från långsidan till 12an och den bad jag henne hoppa av stort och sen flööög vi i mål med 0fel i grund och 0fel i omhoppning :D

Jag var överlycklig igen och jag låg då på en andra placering men sen blev jag precis 1 utanför placering men det vara bara massa superryttare framför mig och det var väldigt stora startfält faktiskt!

Jag menar i L:cn så var det 33 D-ponnyer och 20 C-ponnyer och 14 B-ponnyer!!:O Det var supermånga som var med som man inte ens hade någon aning om vilka det var och var tusan de har hållit hus förut:P

Men jag är bara sååå nööjjd och glad för min ponny är tillbaka och det känns verkligen som om jag fick visa alla de som börjat tro något om skador och sånt att de har fel för min ponny är INTE, har INTE varit skadad hon har bara sina dagar och ett väldigt humör men när hon är på bra humör då går allt!:D Hon är bäst,Bäst,BÄST!!!<3

Det kändes som ett jättebra slut på tävlingssäsongen och nu kommer vi igen till februari tävlingarna igen. förhoppningsvis bättre och starkare än någonsin!<3


jag vet inte om jag kommer lägga upp några filmer för pappa stod på banan och filmade (han är banchef) så det blev inte så bra filmat för det blir väldigt nära filmat och sen kommer det massa hinderstöd och plastblommor ivägen men L:bn är bättre filmad så den kanske jag kan lägga upp? :)

Idag ska skruttan få stanna hemma och vi ska bara till tävlingarna och jobba och jag tar nog med mig min kamera idag:) Sen efter tävlingaran är slut åker jag ut till stallet och far ut på en barbacka tur med skritt och trav :)

näe nu måste jag gå vi hörs ikväll pusshejj<3

p.s ALLA som fotade oss igår måste skicka bildeeer^^, d.s





Kul! :) Hon kanske bara behövde en liten paus från allt tävlande :)

2010-10-10 » 10:18:56

En superfin morrissadel! :)

http://www.hastnet.se/begmarknad/sok/annons.php?aid=243143

2010-10-10 » 12:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback