Hoppträning - Bana

Tingeling is back<3

Vet inte vars jag ska börja skriva jag svävar fortfarande på små luddiga moln för hon var tillbaka. Hon var superpigg och bjöd jättemycket på allt och tyckte allt var superduperkul!! :D
Inte alls som hon har känts den senaste tiden. Då har hon mäst varit halv seg men väldigt lydig men utan att vilja ta tag i hinderna och det kändes mer som om hon tyckte " jaja , jag hoppar väll då" och nu helt annorlunda!!! :D

Det är såhär min Tingeling brukar vara!! :D

Asså det är verkligen så himla jättesuper stor skillnad mellan hur hon har varit och som hon är nu som hon alltid brukat vara.

Visst vi kom inte precis världsbäst på alla hinder men känslan av att hon tog tag i hinderna och bjöd och känslan av att hon verkligen ville den slår allt!
det går inte att beskriva känslan av hur hon är nu det går bara inte för jag kommer inte på några ord som förklarar känslan!

Jag är bara så himla glad nu! :D Hon behövde kanske en paus helt enkelt.

Första gången vi hoppade banan så låg den mellan 80-90 och det kändes så enkelt för henne. Och det var så kul för hon bjöd så himla mycket på hinder nr 2 i banan som var en rödvit oxer som låg i en jättesnäv sväng från kortsidan till långsidan och man kände verkligen när jag vände upp mot den hur hon tog tag i hindret och sköt ifrån ordentligt med baken så underbar känsla! Jag skrattade tillochmed åt henne åt det första varvet. Hon bara drog mot allt och tyckte det var superkul! :D

Andra gången vi hoppade banan så låg den mellan 90-1m och det kändes fortfarande enkelt för henne men sen i slutet av banan på sista hindret så klantade jag till det för henne för jag gjorde som ingenting emot det hindret och sen kände jag typ precis framför det att "oj nu kommer vi långt ifrån" och sen typ la jag mig på mage och släppte allt stöd och klok som hon är stannade hon ju. Det stoppet var helt mitt fel för jag red som ett klant arsle och sen när jag tog om det så gjorde jag nästan likadant så jag blev bara sur på mig själv men tredje försöket så skärpte jag iallfall ihop mig så pass att hon hoppade men jag red fortfarande ganska dåligt mot det men hon var så snäll och räddade mig<3

Älskade älskade ponny nu är vi tillbaka va?<3



älskar bilden så jävla maffig!!<3 Man kan ju säga att hon har kapacitet med det var ju det där med humöret också...



Sv: Jag köpte skorna i mitten av sommaren men de borde ändå var kvar :) Du kanske prövade de men tyckte att det inte var lika snygga på nära håll? :)






Inte dåligt hopp!!!

2010-10-03 » 21:52:51

om hon hade hoppat tidigt på ett räcke så hade det inte varit sådär, det är bara för det är en trippel, alla hästar som hoppar förtidigt på tripplar hoppar sådär om du inte ha sett det?

2010-10-04 » 10:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback