I can't faint

Det är väldigt mycket snö här nu^^, Det snöade hela kvällen igår och sen har det väll snöat halva natten så det är minst 5 cm snö ute :) Men nu går det fortfarande inte att rida för hon får ju sånna jättestyltor -.-'
Så jag släppte henne på banan istället :) Det tyckte hon var ganska kul och hon sprang runt lite grann och så lekte vi runt lite grann. Hade med mig kameran idag också så det kommer lite bilder sen^^,

Sen så red jag Pano och eftersom han inte har några skor så får han inge styltor så det gick ju iallafall att rida han:)

Jag tycker att han bara bir finare och finare och han har mycket enklare för att kunna gå på kort tygel och vi har väll påbörjat att jobba lite smått. Det enda dryga är att han är väldigt skänkeldöv så det känns som jag sitter och skänklar hela tiden. Men nästan gång ska vi nog pröva med att ha ett par sporrar eller en "motivations pinne" (spö)  som Maria kallar det :P
Men han håller inte på att korva sig så mycket som han gjorde förra gången och jaa det kändes bara bra helt enkelt :)

aja, nu måste jag snart hoppa i duschen vi ska ha gäster ikväll... men jag lägger upp bilderna först^^, pusshejj<3






har du nu börjat rida in honom på nytt, räkna med att få lära honom allting igen då. Så även skänkelhjälper. att han inte tar skänkeln innebär nog inte att han ignorerar dig i det här läget.. snarare att han inte förstår den. och då hjälper det inte att använda sporrar. använd hellre smackning eller assistans från marken med signaler han förstår tills han lärt sig lyssna på skänkelnhjälpen.

2010-10-23 » 16:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback