Hopptävling i Kågedalen L:c L:b (Div 2 laget final)

Vet inte riktigt vars jag ska börja att skriva men kan ju iallafall berätta att det gick åt helvette!

i L:cn så kändes hon bara fin inne på framridningen och framhoppningen som var innomhus i ridhus för det SPÖREGNADE i stort sätt hela dagen...

Men en när vi kom ut på banan så vägrade hon bara att gå fram till och med när jag bara skulle visa henne några hinder. Hon bara trampade runt och piskade med svansen och sparkade bakut och sen så stegrade hon så jag höll på att rammla av innan start. Men jag håll mig som kvar under själva stegringen men när hon gick ner så lyfte hon upp baken och jag hade ju redan bakåt vikt så jag fick ju som en knuff frammåt och hamnade på sidan av halsen och jag känder verkligen att fan nu ryker jag men det gjorde jag inte jag vägrar trilla av och framförallt INTE innan start!

Sen så fick jag fram henne och vi kunde börja.

1an och 2 an gick bra. Sen blev det pallnit på 3an. red om tog om 3an och då hoppade hon. Sedan stannade hon på 4an . Då blev jag så jävla arg på henne så sen när vi tog om 4an så fick hon ett litet rapp med spöt på halsen och hon kunde ta det utan att bli sur! Resten av banan gick bara bra och hon hoppade jättefina språng men jag var på henne lite med spöet mot halsen mot hinderna.

fick alltså 2 stopp och typ en miljons tidsfel...

Sen var det L:bn och det kändes ännu bättre på framhoppningen och framridningen inte ett spår av tjurighet eller surhet.

Sen när jag kom in på banan. Exakt samma sak. Vägrade gå fram maskade sig som en orm ovh vi fick stopp på 2.3 och 4 och sen vare ju bara hejdå.

Blir så jävla arg och ledsen när hon gör sådär! För jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Jag kan inte gå på med mer skänklar för då sparkar hon bara bakut och piskar med svansen och jag kan inte gå på med spö i ett sånt läge för då blir hon bara ännu mer sur. Jag kan som inte göra mer än vad jag gör och det stör mig.

Men å andra sidan gick det inte speciellt bra för någon alls. Och då menar jag det verkligen. det kanske var 10ekipage som gick bra av 48 stycken. Hel skumt. Funderar lite på om det kanske var underlaget.

Underlaget var grus och det var sand under och när det regnade på det blev det jättehalt och hästarna fick inget bra fäste. så när hästarna stannade så gled de ju typ en i hindret.

men jag vet inte men det känns som om det kanske skulle vara en teori eftersom nästan alla gick dåligt. ifall alla hade gått bra och det var bara vi som hade gått dåligt hade det ju kännts mycket mycket värre, men såklart det inte känns bra.. det känns åt helvette!

Men något som var extremt kul var att vi vann med ett av våra Div 2 lag! :D

Och eftersom vi vann den omgången vann vi också hela alltet!! :D Så jävla kul!! :D

Det var hippos lag 2 som vann ( det laget vi var med och vann med i vindeln ) Men nu var laget ombytta så alla som red i 2 laget förragången hamnade i 1 laget så 1 laget fick bli 2 laget alltså det bra laget :)

Vi slutade på 4a fel och 18 poäng :D Vindeln hade 17,5 poäng så det var jäävligt jämt!! :D

Men det som känns kul är ju att alla har fått rida i 2 laget och att ifall vi inte hade vunnit med det laget i vindeln hade inte det kunna vinna nu så det känns som ändå som att alla vann fast bara de andra fick ta emot alla priser, 2 rosetter och 2 statyeter.

Men men ett roligt slut blev det ändå trots att det gick sämst sämst sämst för oss..

Det känns verkligen som att de 3 senaste tävlingarna har gått dåligt och det känns inte bra.. det känns sämst!
Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det... aja det löser sig väll...

men nu ska jag sluta deppa och snart gå ut en prom med hunden. ha det bra pusshejj<3

p.s blir inga filmer har inte så stor lust att visa de.. d.s





hon kanske har ont nånstans eftersom hon har gått dåligt flera tävlingar irad? :S

2010-09-19 » 10:45:50

tänkte också att hon kanske har ont? :/

2010-09-19 » 12:19:35

Jag å en kompis förstår inte vad du menar med att det har gått bra för ca 10 av 48 , för hela min klubb och nästan hela hennes klubb gick det bra för´och det är ju mer än 10. I lc:n för c-ponnysarna var mer än hälften som var dubbelnolla.Jag håller inte med om att det var underlaget som det var fel på,det kanske var din teori... Min ponny gick då toppen på underlaget. I lb:n för c å d ponnysarna var det flera nollor.Som sakt tycker jag inte att du ska skriva att du tycker det gick dåligt för andra, man kan ju vara nöjd om man fick t.e.x ett stopp eller två man kanske hade som mål att hästen inte skulle skena i mot hindrena. Så nästa gång du skriver någ om någon annan så tänk då på vad du skriver. Tack!!

2011-01-04 » 19:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback