Hopptävling Vännäs L:d L:c

Följde min planering igår väldigt precis :)

Gucci var riktigt pigg på framridningen till L:dn.
Så fort jag kortade tyglarna och skulle trava så började han studsa och ville galoppera:P
Iallfall så fick jag en bra känsla på framridningen som följde med in på framhoppningen och sedan in på banan.

Det var en bedömning A.A så om man var felfri i grund och omhoppning så fick man en rosett.
Grunden kändes lekande lätt!
Han hoppade så otroligt fint och lyssnade och de kändes inte som om han behövde ta i alls utan bara klev över hinderna, riktigt duktig var han!:D
Sen till omhoppningen så vet jag inte vad jag höll på med och fick jordens beslutsångest och hann aldrig ta beslut hur jag ville lägga honom vilket resulterade i att vi kom typ cp på varje hinder men hoppa gjorde han och vi dubbelnollade och fick rosett jag jag var så nöjd över honom!!:D

Haha btw på filmen kommer man nog höra hur jag typ.. suckar "men åååååhhh" efter hinder nr 10 eftersom jag blev så otroligt less på mig själv och att jag bara fuckade till de så de är absoult inte pga av hästen ifall någon tror de!

Sen till L:cn då, red inte fram speciellt länge och hoppade bara 2 språng på varje hinder och sen vände jag från spåret i gång på oxer å räcket och de kändes huuuur bra som helst!

Inne på banan fortsatte känslan att kännas bra och vi gick felfritt i grunden och sen i omhoppningen på 9an så vände jag hyfsat snävt och han hann aldrig få med sig högerbakben ordentligt så då petade vi och sen så fick vi faktiskt ett stopp på 12an:P haha jag blev jätteförvånad för de var en vit skärm med nån text och han tittade verkligen på den. Han brukar ALDRIG titta så blev jätteförvånad men sen hoppade han den och i helhet är jag jättenöjd med honom för han lyssnade så bra och blev inte sådär övertaggad som han var på träningen i söndags :)

Blir ju tyvär ingen tävlingen imorn eftersom pappa ska till piteå så då tar jag mig ingenstans..Det SUGER eftersom jag verkligen var taggad på att tävla speciellt när han gick så bra men men vi laddar om till lycksele om 3 helger och då följer ju Lilla Röda med också!:D







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback