I belive in you

Har faktiskt tänkt på hur jävla genomsnäll Gucci verkligen är!
Han är verkligen den snällaste och sötaste D-ponnyn som jag någonsin träffat, Han vill verkligen så väl hela tiden och försöker alltid göra rätt för han vill verkligen lära sig och göra rätt. Han lyssnar verkligen på allt man gör och försöker tänka ut vad man vill och speciellt i hoppningen som han tycker är superkul så försöker han alltid även om han tycker de är svårt eller kommer konstigt och  jag har kommit på att han lyssnar superbra när man smackar så jag har börjat smacka lite grann framför varje hinder för man känner de att ifall han tvekar lite så hör han när jag smackar och då förstår han att han ska hoppa och då gör han de, för att jag ber honom om de.

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle fastna för honom när jag var där nere och provred honom eftersom alla sa att han är så snäll och han gör ingenting och då tänkte jag att han säkert skulle vara tråkig men de var han verkligen inte! För han är så positiv till allt och så himla glad hela tiden!
Jag har verkligen aldrig sätt honom lägga öronen bakåt och se sur ut, någonsin! Inte mot en människa eller häst!

De som också känns roligt är att jag har som inte tränat honom för tränare förutom Emma Emanuelsson när hon kom upp där i början och jag lärde mig verkligen mycke på den träningen om hur jag skulle rida honom och resten av tiden har jag bara tränat honom själv och de känns så kul att de verkligen har gett resultat!

Han har blivit smalare runt magen, vilket han behövde eftersom har var tjock, och sen har han byggt lite mer halsmuskler och blivit starkare i sig själv och orkar stabilisera upp sig bättre och kan galoppera på små volter och kunna korta upp sig i steget bättre.

Visst är han fortfarande ganska platt på halsen och behöver bli starkare och mer stabil i sig men han har kommit en bra bit på vägen under den här korta tiden jag har haft honom och jag tror verkligen att den här ponnyn kan komma riktigt riktigt långt bara man ger honom rätt träning och förutsättningar!

De ska bli riktigt kul att se vad han kommer bli för någonting för han är verkligen en ponny som blir vad man gör honom till och jag tänker göra honom till en hoppstjärna!<3









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback