It's not worth trying

Under tiden jag inte har uppdaterat har jag färgat håret igen, varit i stallet, städat badrummet och gått med hunden:)

For ut med båda i skogen och började med Gucci.
Försökte fokusera på att han skulle ta min vänsterskänkel och inte försöka gå högerställd hela tiden utan att bli nötandes med benen och fast i vänster handen och de gick rätt bra ändå. Fick säga åt honom ett par gånger och vi gjorde lite småvolter och sånt på vägen. Red största delen av tiden i skritt men några trav inslag. Känndes bra:)

Tog sedan in Tingis och red lite galoppfattningar och avbrott i skogen i kanske 40 minuter. Hon var ganska pigg och stark, red på 3 delade idag igen men de lossnade rätt bra i slutet:)

Nu när jag är hemma så funderar jag på att börja flytta min rosettvägg som jag planerat att göra i typ 1 år och sen blev jag jättesugen på att redigera bilder^^, redigerade en nyss lite snabbt som jag kan visa sen.

Sen tänkte jag svara på en fråga om de där med tränset och de heter "aachennosgrimma" och jag vet egentligen inte riktigt vad den har för effekt förutom att den kan vara bra ifall man har en häst som gärna gapar när man rider så motverkar den lilla remmen de. Annars så har jag för mig att de är de enda nosgrimmorna som är tillåtna i dressyr? eller är jag helt ute och cyklar? Dressyr är verkligen inte min grejj med alla de där reglerna ^^,






Man får ha andra nosgrimmor, dock inte pullar ;)

2011-08-28 » 19:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback