Right at you


Kommit hem från stallet, käkat middag och sånt nuu:)

Red galoppjobb med Tingis på banan på 3 delade och saaaatannnn så fin hon var!

Ibörjan av passet var hon riktigt seg i skritt och trav och ville inte alls ta mina skänklar och surade lite grann men efter ett tag släppte de och vi jobbade med att hon skulle lätta i vänster sidan och jag är riktigt stolt över mig själv som inte plockade i den tygeln någonting under passet!

Sen så red jag väldigt mycke galopp under passet, lite öka minska, små 10 meters volter i hörnen för att få med henne i sidorna, red också över lite cavalettis och de tyckte hon var buskul och laddade ganska mycke men kunde komma tillbaka rätt snabbt igen till vääääärldens lugnaste dressyrgalopp i jättebra balans!
Har nog aldrig ridit i en så lugn och stabil form i galoppen på henne. Hon kunde verkligen gå suuuperlångsamt och satte verkligen under sig.
Red kanske 40-45 minuter så de blev ett väldigt intensivt pass och hon blev genomsvettig så hon fick duscha lite efteråt och de tyckte hon var sköönt:)

Är verkligen supernöjd med henne och när hon går så där bra blir man faktiskt lite sugen på att starta henne i dressyr igen(A)
Förra dressyrtävlingen var ju kaaaaoooosss, när hon var apstel i galoppen och fattade fel, sparkade bakkut och drog iväg... de kan nog inte gå sämre än så och då var jag inte heller jättesur:P haha men hon har gjort grymmmma framsteg och de ska bli så kul att få komma ut och visa upp oss igen och visa att vi kan!!:D

De är en dressyrtävling på Surf om några veckor, skulle kanske vara spännande att vara med? Bara för att? (A)








fick ett träns av min kusin igår och jag undrar varför det är som en 2 stycken remmar över mulen ? I vanliga fall använder jag bara ett så derför undrar ja varför man har 2 st :) kolla på bilderna i samma inlägg som ja komenterade på så ser du hur ja menar! :D

2011-08-28 » 13:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback