Hoppträning - Bana

Hoppade lite korta banor idag och de gick väll bra ändå. Hon var jättefin på hinder men ibland var hon  jättejobbig mot hinderna och typ sprang på tvären och tjaffsade men hon bjöd som ändå bra på hinder..lite skumt. Iallfall så övade vi på att vända lite grann och det gick jättebra och hon var verkligen med i svängarna och blev rätt taggad och sen hoppade vi en kombination och det gick rätt bra förutom att hon sprang på tvären in i den men hon hoppade ju jättefint. Min ridning kändes rätt bra då jag var på henne ganska mycket och red aktivt och höll rätt bra koll på henne när hon blev vinglig. :)

Då äre ju tävling nu då lördag söndag och det känns faktiskt nervöst. Det är ju som första tävlingen på året och det gick ju verkligen sämst för oss i slutet av säsongen, det var typ oktober tävlingen på hippo, som var sista tävlingen, som gick bra då hon kändes normal och sen så tävlade vi ju julklapps hoppningen där de gick bra i 70 och rätt dåligt i 90 men då var hon rätt trött och inte helt i kondition... Hon har ju varit smått bråkig de senaste 2 träningarna så det känns som om de kan gå lite hur som helst.. men jag vill verkligen att det ska gå bra och jag vill vara tillbaka i rätt känsla nu, men sätter hon sig på tvären spelar det ju ingen roll vad jag gör.. Näe ska jag vara ärlig så är jag typ " rädd" för att det ska gå dåligt...det låter säkert superfånigt men det sänkte mig när Tingis var så där bråkig i slutet och jag vet fortfarande inte varför hon gjorde så och jag är typ "rädd" att hon fortfarande ska vara så..men jag tänker verkligen försöka tänka bra tankar och verkligen bara köra på och sen får vi se hur det går helt enkelt...







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback