Hoppträning för Emma Emanuelsson dag 1 och 2

Träningen var ju en 2 dagars träning och båda dagarna jobbade vi mäst med gymnastik och serier.

Dag 1

Vi red fram och jobbade väldigt mycke i dressyr ibörjan för att mjuka upp hästarna, göra de smidiga och lydiga. Jobbade ibörjan på en stor volt i trav och då skulle vi öka och minska tempot, sen skulle vi göra samma sak i galopp och sen när de kändes bra så kunde vi komma på 3 snett upphöjda bommar och det gick bara braa. Det enda dåliga var väll att det kändes som om jag inte riktigt fick plats i galoppen så jag kunde inte riktigt låta henne sträcka ut helt i steget för att enklare kunna jobba henne men hon var rätt fin ändå :)

Sen jobbade vi lite med travbommar och travhoppning och det gick faktiskt bra, jag hatar verkligen att trav hoppa men det var inga problem alls :) Sen jobbade vi lite med 2 olika serier och det löste hon jättebra :)

Ska jag sammanfatta dag 1 så var Tingis ganska stark och låg på rätt mycke men att hon annars var jättefin och hoppade jättefina språng sen så är jag mindre nöjd med min egen ridning, tycker jag kunde ha ridit bättre än vad jag gjorde men sen så är jag ju väldigt förkyld också och jag tror jag hade lite feber igår såå man var ju inte riktigt 100 men jag är ändå väldigt nöjd med dag 1!! :)



Dag 2

Idag så forstatte vi jobba med serier och jag tycker det gick bättre idag än igår, Tingis lyssnade lite bättre och jag tycker själv att min ridning var bättre:) Jobbade med 2 plankor och det gick rätt bra, hon ville dra iväg lite mot de så jag fick hålla tillbaka ganska mycke och sen fick jag jobba med mig själv att inte kasta med överlivet och mot slutet blev de bättre. Sen så jobbade vi med travhoppning på medelljinen och hon klarade det riktigt bra men vi hade lite problem när vi skulle vända eftersom man snabbt måste bestämma vilket håll man ska åt efter hindret och hon och jag bestämmde inte riktigt samma håll varje gång så de blev lite vingligt men vi kraschade inte i väggen iallfall:P

Sen jobbade vi med lite studs på böjt spår och avslutade med att hoppa en serie som i slutet låg ganska högt, sista hindret i serien var väll runt 120 och de klarade hon jättefiiint! Men första gången vi kom på serien då på sista höjden så hann jag inte riktigt med mot oxern så vi fick lite dålig fart mot de och kom väldigt nära sista hindret så jag låg typ på mage och ba hoppa och de gjorde hon och vi klarade de men det var inte så snyggt, men de fick vara med på filmen ändå:P Andra gången gick de däremot jättebraa och hon hoppade jättefint och sen avslutade vi :)

Är väldigt nöjd med båda träningsdagarna och Emma var verkligen jättebra att träna för och jaa jag vet inte vad jag ska säga men jag är vekligen jättenöjd!!:D







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback