Hoppträning - Linjer

Hoppträningen igår gick bara braa och ponnyn var taggad till tuuuusen! Hon var väldigt pigg på hinder och hoppade väldigt fina och stora språng! Fick tjaffsa lite med henne i början för att hon skulle lugna ner sig eftersom i början av passet skulle vi rida över lite travbommar och sedan fatta galopp och hoppa 3 studs på en kortsida och jag kan ju säga att hon ville hoppa studs över travbommarna också -.-' så ibörjan fick jag hålla henne ganska mycket så hon inte skulle snubbla över de men sen å började hon fatta att hon skulle trava där och då lyfte hon benen ganska fint:)

Jobbade sen på linjer snett igenom och på båge och hon hoppade upp sig väldigt bra och det kändes ändå som om hon lyckades hålla ordning på galopp byterna ganska bra, visst blev det lite korsgalopp då och då i mitten men hon hoppade alltid ut på sista i rätt galopp så det kändes bra :)

Sen sista sprången på en linje snett igenom så kan jag ju säga att hon tog inte i liiiiite:P haha vi kom långt ifrån och då tryckte jag på och dååå tog hon verkligen i och hoppade ett jättesprång både långt och högt och wiiiiieeee såå kul det var!!^^, Kände att vi kom lite i ett mellan läge och jag visste att jag var tvungen att göra någonting för annars skulle vi förmodligen ha rivit,stannat eller kraschat hindret och eftersom hon antagligen skulle bli irriterad och dra ännu mer ifall jag skulle försökt bromsa och få in ett extra språng och då hade det säkert blivit misslyckat och eftersom hon tycker det är roligast när de går snabbt och hon får hoppa stort så satt jag kvar och tryckte på och sen flööööööööög vi!!:D Hihihih det är sååååå kuul när hon är sådär!!:D

Nästa helg är det ju Emma Emanuelsson träning och jag hoppas att hon är lika taggad dåå och det lär hon ju va om inte ännu mer eftersom hon måste vila dagen innan men de är ju alltid kul med en taggad ponny:P Så länge hon tycker det är kul så gör det inte lika mycket om hon inte lyssnar till 100% men om hon bara surar och dummar sig så blir jag också sur och dåå funkar ingenting men förhoppningsvis är hon glad dåå mee ^^,

näe nu ska jag nog börja skriva på dag 3 vi hörs snart :)








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback