Hopptävling i skelefteå L:c L:b 19/3

Blev inte att skriva igår eftersom vi var i stallet ca 13 timmar igår:P Iallfall så blev de ju upp runt 6 och sen for vi till stallet och runt 7 var vi påväg mot skeå. Sen tog de ungefär 2 timmar att komma fram och sen när vi kom fram så ställde vi in henne i en box som vi hyrt och gav henne frukost och sen satt vi på läktarn ett tag och tittade på tävlingarna. Kan ju bara säga wooow vilken fräsch anläggning! Allt var typ nybyggt och i ljust trä. Men sen var ju anläggningen som en labyrin och jag tror jag sprang 5 varv runt hela byggnaden för att hitta vatten åt Tingis tills pappa sa att vattenspiltan var 100 meter från Tingis box :P

Aja, iallfall så i L:cn dårå så kändes hon verkligen super på både framridningen och framhoppningen hon tog alla mina hjälper och hon bjöd på allt och tyckte det var buskul!
Sen inne på banan så fortsatte hon att vara superfin och hon hoppade jättefina språng och vi fik en riktigt bra runda så vi blev dubbel 0a och kom en utanför placering! Skulle ha blivit placerade om inte Klant-Johanna fått hjärnsläpp och höll på att styra på 1an igen istället för 11 som stod precis bredvid...NÅÅÅGOT irriterande!-.-'

Sen till L:bn så kändes hon fortfarande fin men lite tröttare på framhoppningen. Innne på banan så var hon fortfarande jättefin och hoppade stora fina språng haha speciellt på 3an som hon tog ett megasprång som man ser på filmen haha hon är minst 30 cm över hindret:P Men sen till 7an som var en kombination så började jag plocka i henne när hon drog på och då blev hon lite irriterad och började springa i sidleds så vi sprang halvt förbi hindret men sen så vände jag tillbaka henne så vi typ hoppade kombinationen helt stillastående:P Det var sista i grunden och sen bev jag så osäker på ifall de dömde de som 4a fel eller inte och sen sa se ju ingenting så då kände jag ju att jag måste ju fortsätta så jag han hoppa 8 och 9 innan de sa att jag hade 4 fel i grunden. Det var lite surt men aja var fortfarande riktigt nöjd med henne!:) Haha och de roliga var att jag kom 1 utanför placering..igen!:P Det var bara en som hade gått till omhoppning och den hade 6 fel i omhoppningen och resten hade 4 fel i grunden. det var 3 placerade och jag blev 4 med 1 sekund. Hade jag inte börjat plocka i henne där till kombinationen så hade vi blivit placerade där också antingen vunnit eller kommit 2a haha asså åååååååhhhh vad irriterande!

Men jag är verkligen jättenöjd med skrutt och hon tyckte att de var superkul!:)

Haha något som jag inte märkte efteråt i L:cn det var att jag hade ingen martingal på henne. Haha men de funkade ju hur bra som helst så körde utan i L:bn också och jag börjar undra ifall hon kanske inte gillar maringalen för jag tycker hon sträckte ut sig bättre i språnget utan martingal. Ska pröva hoppa utan ett tag och se :)

Nääe nu blev de sjuukt mycke text här:P Ska försöka lägga upp film senare idag ocksåå men ha en bra dag så hörs vii senareee:)<3






» marre

skönt att det kändes bra iallafall :D

2011-03-20 » 12:21:44
» Adina

Härligt att det gick så bra! Och jag gillar att du funderar över att skippa martingalen, jag är en sådan person som verkligen inte vill använda massvis med hjälptyglar som egentligen finns där av många andra skäl, med hjälptyglar döljer man bara felen man har, när man inte har dem kan man ändra på dem för att de inte ska synas :)

2011-03-20 » 12:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback