Gucci L:c L:c

Eftersom min kära mobil inte riktigt vill sammarbeta har de ju inte blivit nån mobil bloggning men iallfall helgens resultat!

Lördag L:c

Han kändes heeeelt underbar på framridningen och framhoppningen, lugn, lyssnade super och väntade på mig och allt kändes toppen!
Sen inne på banan så fortsätter han att vara underbar men jag klantar till mig och blir passiv och sätter inge bra tryck i honom vilket resulterar att vi kom nära 3 linje till 4 där vi fick 2 pet men resten av banan gick rätt bra och kan inte annat en klandra mig själv för min passiva ridning!

Men bestämde mig för att stryka L:bn då jag behövde få igång ridningen bättre!

Söndag L:c

Kändes lika bra idag och allt flöt på super men inne på banan får jag beslutsångest till första hindret och vill ta en halvhalt men ändrar mig och trycker på istället, korkad idé, och snällhästen hoppar ett megasuper språng vilket gör att han inte räcker över och vi river bakbommen, men efter de så skärpte jag till mig och fick igång ridningen mycke bättre så vi slutade på bara 4 fel för nedslaget i början men var helt klart jättenöjd med honom!:)


Slutsats!

Superduktig häst som klippte hinderna utan problem och de kändes enkelt för honom och sen måste vi bara bli mera samspelta så vi hittar bättre avstånd och jag hittar bättre ridning men sen tar det ju också typ ett år innan man har ridit in sig på hästen och jag har ju bara haft Gucci i 5 månader:)

Filmer kommer imorgon!:)



BTW ALLA SOM FOTADE FÅR GÄRNA SKICKABILDEEER!:)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback