As far as I can see

Hoppträningen idag gick rätt bra faktiskt:)
Började hoppa Tingis först och red för första gången på typ 1 ½ år henne på det 3 delade. Eftersom jag helt enkelt ska sluta vara och plocka i henne är det ju lite lättare om man har ett mildare bett som inte ger lika mycket effekt när jag tar i henne.
Började hoppa fram på en räcke räcke linje med 21 meters mellanrum ( 5-6 galoppsprång ) och det gick bra, fick tänka på att inte försöka göra 511tusen halvhalter på henne i mellan bara utan bara låta henne rulla på istället och då gick det bättre:) Sedan blev det att hoppa snett igenom räcke snett igenom oxer så det blev som typ en 8 volt och det gick också bra. Sen blev det några språng på en kombination räcke,oxer med 2 galoppsprång i mellan innan det blev bana. Hoppade väll någonstans imellan Lb och La höjd på banan och de gick bara bra!:)
Riktigt nöjd med henne som förövrigt var supertaggad också^^

Sen var det ju då Guccis tur och det började bra, hoppade också fram på den där räcke räcke linjen och det gick också bra han lyssnade tillbaka och hoppade fint. Sen när vi plockade upp de till runt 1m började vi få lite problem. Eftersom ridhuset var ganska litet och det blev väldigt nära in till kortsidan på sista hindret så blev jag lite feg och började bromsa istället för att hålla tryck vilket resulterar i att vi kommer helt cp-.-
Sen hoppade vi också på räcke, oxer snett igenom och det gick bra, han hoppade fina STORA språng på oxern som var ganska bred och låg också på 1m.
I slutet började han bli lite trött och när jag då kommer på räcke räcke linjen och fortfarande bromsar istället för att gasa är det ju inte så konstigt att han stannar och då gjorde jag en fin liten avsittning...men man får ju helt enkelt skylla sig själv om man är så dum att man försöker lägga honom på 6 galoppsprång när det ska vara 5.
Tog helt enkelt om det igen och självklart gör jag nästan samma sak, kanske höll lite bättre tryck men fortfarande inte tillräckligt men då hoppade han iallfall. Duktig häst!!<3

Slutsats av den här hoppträningen då är att jag är supernöjd med hästarna som skötte sig jättebra men min ridning var inte speciellt bra alls där i slutet så skäms på mig!
Är ju ingen träning nästa vecka så det blir att rida till ridbanan och bygga upp hinder där och jag tänker rida exakt samma linje räcke räcke 21m med Gucci som idag så jag verkligen lär mig att rida ordentligt, sådeså!

Just nu ligger jag i soffan och väntar på att klockan ska närma sig 17.55 så jag kan ta bussen in till stan och sen fara till Manda, blir en helt vanlig tjejkväll för min del då:)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback