I'll carry your pain as long as you'r happy

Blev en trevlig gårdag med besök av Emil och Jenny så har helt enkelt inte orkat skriva :)
Iallafall for jag och Maja ut på en skogstur i morse och Gucci var för förstagången riktigt bråkig!
Han vägrade verkligen att gå först!
Han stannade,snurrade runt, drog iväg, backade nästan ner i ett dike, små stegrade och var helt knäpp!
Han brukar ibland göra så lite smått när han inte vill gå först men han har aldrig krånglat såhär mycket-.-'
Det är verkligen ingenting han ska få lära sig att göra så jag fick kämpa ett tag tills han släppte det och gick sedan först resten av turen. Men från och med nu ska han istortsett alltid gå först enda tills han slutar göra så för han ska då inte börja hålla på med sånt!

Imorn så blire skogen igen och då lär nog Maja rida honom och jag Tingis, sen får vi se ifall vi åker in på hippo tisdag eller inte, går ju nämligen rykten om att det är kvarka på hippo och då håller man sig långt bort kan man ju säga!
Nu ska jag fortsätta med mitt sängslappande höres!





» Vicky

Går icket kvarka på hippo

2012-01-22 » 16:58:37

de har ju tagit ett prov men skickat in ett nytt? det är ju misstänkt kvarka, man vill ju självklart vänta in det nya svaret innan man tar dit sin häst.. vill ju verkligen inte riskera något..

2012-01-22 » 22:43:42

Det första provet visade inget annan än en vanlig förkylning men de skickade ett nytt ändå. Kvarka är bara ett rykte taget från ingenstans, de hästarna som är sjuka står i karantän och ingen fler har blivit smittad, och definitivt ingen från privatstallarna. Alla tränar som vanligt och det är då lika många där nu som innan hästarna blev sjuka. :)

2012-01-23 » 12:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback