I need you to need me

Hoppträningen idag gick riktigt bra och det var en typisk "kolla så att allt stämmer inför tävlingen" träning:)
Träningen gick i stortsett bara ut på att hoppa 3 titt hinder, stopp grinden, en murdel och kulvertarna. Det var inga hinderstöd eller bommar på murdelen eller kulvertarna och murdelen var bara ca 70 cm bred så det snacka om att man var tvungen att pricka alldeles rätt på.
Men började iallafall hoppa några språng på stopp hindret först 2 språng på kanske 60, sen 1 språng på 80, 2 språng på 1m och 2 språng på 110:) det var inga problem alls och han var jätteduktig!
Sen hoppade vi på kulvertarna och sen 3 galoppsprång till en oxer som först låg på 50, sen 80, sen 1m och på sista höjningen låg hindret på 120! 
Fick ett stopp första gången men det var bara för att vi kom in jättedåligt på kulvertarna men sen när vi tog om det så var det inga problem alls! Lillpojken min!!
Så nu har vi slagit höjdrekord på 120, det kommer nog ta ett bra tag innan vi slår det!
Sen avslutade vi med att hoppa den lilla murdelen och jag var den enda i min grupp som klarade det på första försöket, haha alltid något det, bara en till häst i förra gruppen som klarade det på första försöket. 
Bara för att min lill prins har blivit så duktig på så kort tid, och bättre ska vi bli!<3
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback