Vad händer med Sveriges ridsport?

Asså man har väl läst mycket strunt som skrivits i hästvärlden, allt ifrån de ständigt pågående debatterna om pessoa bett, nosgrimmor, träningsupplägg, stilbedömningar och så nu det här!
 
Att barn under 12 år inte ska få tävla längre?!
 
Får jag bara fråga vad tusan är det för idiotiskt förslag?
 
Om gränsen för B-ponny ska gå vid 13 års ålder är det ens någon ide att vi har B-ponnysar överhuvudtaget för? För man kommer ju ändå inte hinna göra något som B-ponny ryttare.
 
Jag tycker defenitivt att B-ponny tiden är en av de roligaste och man lärde sig verkligen sjukligt mycket! 
Det finns ju hur många duktiga ryttare som helst som rider B-ponny och det märker man ju även på kvaliten på deras ridning när de går över till större ponnysar.
De som rider SM på sina B-ponnysar har väl uppenbart lärt sig rida ordentligt på dessa också och varför ska man då inte kunna få tävla och fightas tillsammans med sin bästa vän?
 
Sen det här snacket om att barn ska vara barn och de ska inte tävla mot varandra, men hallå? Ska barn inte få spela fotboll då? Eller innebandy, hockey, vilken sport som helst. 
Av alla de som håller på med sport så kan man nog säga att majoriteten av barnen faktiskt för det för att de vill tävla.
 
Hur som helst måste det här vara det mest idiotiska förslaget svensk ridsport någonsin har kommit med enligt mig.
I detta förbund sitter vuxna människor och de flesta som håller på med ponny kan nog hålla med om att man oftast blir helt överkörd av de vuxna med sina hästar som verkar på något sätt ha något förakt mot ponny då de tycker att man bara flänger runt. Det verkar som om alla vill trycka upp ryttarna på häst så fort som möjligt eftersom ponny tydligen ses som att den inte gör någon nytta? Sånt gör mig så sjukligt förbannad för alla har väl börjar någonstans!? 
Ridsporten kommer ju på det här sättet att tappa så sjukt många potenciella ryttare och ekipage och jag tvekar på att tillväxten på större ponnysar och häst kommer vara speciellt bra, snarare tvärt om.
 
Om folk nu vill att ponnysporten och ridsporten överlag ska få fortsätta så måste de ju förstå att detta är helt absurt!
 
Min B-ponny tid var den jag utvecklades mest och snabbast på och jag tycker att alla som har möjlighet att uppleva att rida och tävla B-ponny ska ta den för det kommer definitivt ge minnen för livet! Hade jag aldrig fått chansen att tävla och rida B-ponny hade jag förmodligen aldrig varit där jag är idag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Världens bästa Blue Eye

2013-12-07 » 13:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback