Fly

Dagens hoppträning har verkligen gått så otroligt sjukt jävla bra!
 
Han var väldigt pigg men samtidigt väldigt lyhörd och uppmärksam på mig.
 
Började med att travhoppa fram på ett kryss som vi sedan la upp till ett räcke, som vanligt har jag svårt att hitta nått bra avstånd när de kommer till travhoppning men det gick faktiskt helt okej. 
 
Sen började vi hoppa i galopp på samma hinder och då skulle vi rida förbi hindret först och sen rida in på en volt och hoppa hindret och försöka få de raka över hindret och med oss i svängen. De var lite klurigt och vi kom lite nära de första gångerna innan man fick in rytmen.
 
Sen hoppade vi en liten bana på 5 språng och började på en höjd runt 90-95 först svängen och sista svängen var det runt 105-110 och han hoppade verkligen som en gud på båda omgångarna. Luftiga språng, stora språng, kontrollerat och jag kände att jag hade kontroll och kunde reglera honom bra.
 
Kunde verkligen inte vara nöjdare och har verkligen en super känsla inför i helgen!
 
Ska visa något eller några klipp sen som Thai filmade!^^
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback